اخبار ایران

آذر منصوری: از کاندیدای غیراصلاح‌طلب در انتخابات ۱۴۰۰ حمایت نمی‌کنیم/ ستاد «هماهنگی بین نامزد‌های اصلاح‌طلبان» تشکیل می‌شود

روزهای بروجرد- آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در خصوص جزئیات آخرین جلسه جبهه اصلاحات ایران، اظهار کرد: در تکمیل طراحی سازوکار جبهه اصلاحات برای رسیدن به نامزد واحد ستاد هماهنگی بین نامزد‌ها تشکیل شد.

به گزارش ایلنا وی در تشریح دلیل تشکیل این ستاد گفت: از آنجا که رویکرد و وظیفه‌ای که جبهه اصلاحات برای خود ترسیم کرده، ایجاد اجماع بین کاندیدا‌ها تا رسیدن به نامزد واحد در فرآیند تصمیم جمعی اصلاحات است و پیش‌بینی می‌شود که برخی رسانه‌ها و جریان‌ها با دامن زدن به شایعات و برخی طراحی‌ها برای ایجاد اختلاف و تقابل در بین نامزد‌ها باشند، جبهه تصمیم گرفت تا با ایجاد چنین ستادی، ضمن ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی حداکثری بین نامزدها، از ایجاد هرگونه شبهه و یا اتفاقی که مانع از انسجام اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود، پیشگیری کند.

سخنگوی جبهه اصلاحات در ادامه تصریح کرد: ریاست این ستاد با آقای بهزاد نبوی است.

وی در پاسخ به اینکه این ستاد چگونه عمل خواهد کرد، گفت که تاکنون نیز این هماهنگی‌ها با مدیریت رئیس جبهه صورت گرفته که با تشکیل این ستاد و تعیین چهارچوب‌های لازم، نظام‌مندتر عمل خواهد کرد.

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید چه کسی در نهایت نامزد اصلی جبهه اصلاحات خواهد شد، گفت: هنوز برای اعلام این موضوع زود است و طبق زمان‌بندی که طراحی شده است، باید ببینیم کدامیک از نامزد‌ها در نظرسنجی‌هایی که جبهه به انجام می‌رساند، وضعیت مطلوب‌تری دارند و قادر است رای دو سوم مجمع عمومی را از آن خود کند. این موضوع برای ما هم بسیار مهم است که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها تا چه حد الزامات یک انتخابات آزاد، عادلانه و قانونی را رعایت کند. بنابر‌این هنوز برای اعلام اینکه اصلاح‌طلبان در نهایت کاندیدا خواهند داشت یا خیر زود است، چه برسد به اینکه چه کسی در نهایت قرار است کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات ایران باشد.

منصوری در پاسخ به این سؤال که شایعاتی درباره حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیدا‌های غیراصلاح‌طلب مطرح است و نظر جبهه در این ارتباط چیست، بیان کرد: در آیین‌نامه تشکیل جبهه که به تصویب مجمع عمومی رسیده است، تاکید شده که جبهه اصلاحات ایران از هیچ کاندیدای غیراصلاح‌طلبی در این انتخابات حمایت نخواهد کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close