اخبار جهان

روسیه: توافق جدید ایران و گروسی در مورد تجهیزات تصویربرداری به آژانس کمک خواهد کرد از برنامه اتمی تهران مطلع باشد

روزهای بروجرد- نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش بر اهمیت تفاهم نامه جدید ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین درباره توافق جدید ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پی سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران انجام شد، در توئیتی نوشت: مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران امروز درباره سرویس تجهیزات تصویربرداری مستقر در تاسیسات هسته ای ایران توافق کردند. این یک توافق فنی است اما اهمیت زیادی دارد. این توافق به آژانس بین المللی انرژی اتمی کمک می کند تا همچنان از برنامه هسته ای مطلع باشد. اهمیت این موضوع برای ایران نیز کمتر نیست چرا که از گمانه زنی های بی اساس علیه ایران جلوگیری می کند.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پیامی در توییتر از توافق امروز ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «این گام مثبتی جهت تداوم اطلاع درباره برنامه هسته‌ای ایران است و به دیپلماسی فضا می‌دهد. من از تلاش‌ها قدردانی می‌کنم. هدف اتحادیه اروپا همچنان اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک توسط همه است. از این رو ، ضروی است که ما گفت‌وگوهای وین را هر چه سریعتر از سر بگیریم».

اولیانوف در واکنش به اظهارات انریکه مورا: در این موارد با اروپا هم عقیده هستیم

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین در واکنش به توئیت انریکه مورا نوشت: در این زمینه روسیه و اتحادیه اروپا همفکر هستند. ما از نتایج سفر آقای گروسی به تهران استقبال می کنیم. ما خواستار از سرگیری سریعتر مذاکرات وین برای احیای برجام هستیم. امیدوارم آقای مورا و دیگر همکاران را به زودی در کنار میز مذاکرات ببینیم.

گفتنی است که در بیانیه مشترک ایران و آژانس که پس دیدار گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که امروز در تهران با رئیس سازمان انرژی اتمی منتشر شده است، توافق شد به بازرسان آژانس اجازه داده شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کنند.

 

 

 

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close