اخبار لرستان

اضافه شدن ۳۲۰۰ متر مربع به فضای کتابخانه ای لرستان در دولت دوازدهم

روزهای بروجرد- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در دولت دوازدهم سه پروژه کتابخانه ای در شهرستان های بروجرد و الیگودرز مورد بهره برداری قرار گرفته و به فضای کتابخانه ای استان اضافه شده است.

احمد حسین فتایی گفت: دو پروژه ی کتابخانه درجه یک استاد آیتی در بروجرد و علیمردان خان بختیاری در الیگودرز در دی ماه ۱۳۹۹ و تیر ماه ۱۴۰۰ با حضور مقامات استانی و شهرستانی به بهربرداری رسید که بر این اساس ۲۴۰۰ متر مربع به فضای کتابخانه ای استان اضافه شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: ساخت این دو پروژه در سال ۱۳۸۵ آغاز شد و در طی دو سال گذشته با نگاه ویژه مسئولین استانی و کشوری و پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مجری ساخت، اعتبارات لازم تزریق و کتابخانه های مذکور در مجموع با یکصد و بیست و چهار میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیدند.

وی افزود: پروژه ی بازسازی کتابخانه شهید باهنر بروجرد نیز در زیر بنای ۸۰۰ متر مربع در دو طبقه و با اعتباری نزدیک به هفتاد و پنج میلیارد ریال به مراحل پایانی رسیده و آماده بهره برداری است. این پروژه نیز از سال ۱۳۸۹ کلید زده شده و در مرداد ماه ۱۴۰۰ آماده تحویل به بهره بردار است. 

فتایی در ادامه با اشاره به نگاه ویژه دولت دوازدهم به پروژه های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر، ابراز داشت: بازسازی و بهسازی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد و تالار شهید آوینی خرم آباد پس از ۲۲ سال، طی سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ محقق شد که اعتباری بالغ بر دوازده میلیارد ریال برای آن اختصاص و هزینه شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان با اشاره به تجهیز نگارخانه و سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری غدیر ازنا در دولت دوازدهم،گفت: برای این دو پروژه نیز مبلغ هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close