اخبار بروجردویژه ها

آمار پایین واکسیناسیون در بروجرد/ مردم بروجرد به طب سنتی اعتقاد دارند این باید برداشته شود

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: آمار واکسیناسیون در بروجرد پایین است.

محمدرضا نیکبخت در جلسه ستاد مقابله با کرونا بروجرد که ۱۸ شهریورماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با کمک همگی این معضل را حل کنیم.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: در کل ایران، استان لرستان پایین‌ترین مرگ‌ومیر را در کشور دارد درصورتی‌که درصد مبتلایان از متوسط کشور بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: درصد بستری شدن‌گان لرستان از متوسط پایین‌تر بوده و آمار مرگ‌ومیر استان براثر کرونا آخرین استان است.

نیکبخت اضافه کرد: اگر واکسیناسیون با سرعت انجام شود از پیک ششم جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: خرم‌آباد ۱۳ هزار دوز واکسن تزریق کرده و بروجرد ۵۷۵۵ دوز تزریق کرده است که می‌طلبد از سپاه، بسیج، بهیار و … برای تزریق واکسن استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: تیم‌های سیار در بروجرد تشکیل دهید و مردم را واکسن کنید، ۷۷ درصد کسانی که از ۷۰ سال به بالا فوت کرده‌اند واکسن نزده بودند واکسن را بزنید تا از پیک بعدی جلوگیری کند.

نیکبخت اظهار کرد: طی هشت روز گذشته ۲۰۰ هزار دوز واکسن وارد لرستان شده و بروجرد هرچقدر واکسن بخواهند به شهرستان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم بروجرد به طب سنتی معتقد هستند و باید این را برداریم و باید مردم را وادار کرد که واکسن بزنند حتی برای تزریق واکسن به درب منازل مراجعه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: در بروجرد باید بیماری به‌شدت کنترل شود و هفته آینده محدودیت سنی هم برای شهرستان برخواهیم داشت.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close