اخبار بروجرد

اولین وکیل نابینای لرستانی: درک کردن بالاتر از دیدن است

روزهای بروجرد- اولین نابینای لرستانی به‌عنوان وکیلی که عاشق وکالت هم بوده معتقد است درک کردن مسائل پیرامون زندگی بالاتر از دیدن با چشم سر است.

سعید کاه وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بدو تولد بینایی کامل داشتم و پس از چندین سال در دوران کودکی به دلایلی بینایی چشم راست را از دست دادم. دوران طفولیت را با یک چشم سپری کردم تا اینکه به دلیل فشار زیاد بر شبکیه چشم چپ و دلایل گوناگون دیگری، بینایی چشم چپ را هم از دست دادم.

این وکیل نابینا با یادآوری تاثیرات منفی این واقعه بر روحیه‌اش گفت: اوایل خیلی به‌هم‌ریخته بودم، زیرا برای کسی که تا سن ۱۵ سالگی بینایی داشته و بعد نابینا می‌شود درکش خیلی سخت است، لذا فکر می‌کردم دنیا برای من به آخر رسیده و تمام امیدم را از دست داده بودم. پدر و مادرم هم با این اتفاق تلخ خیلی ناراحت بودند، اما بعدها که بزرگ‌تر شدم درکم از اطراف و پیرامونم بیشتر شد و پذیرش این‌که تا آخر عمر نابینا شدم راحت‌تر شد.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق، با گروهی از نابینایان در بهزیستی بروجرد آشنا و وارد مرحله بریل آموزی شدم، همزمان دوره‌های آموزش قرآن کریم را هم شروع کردم و بدین گونه یک‌دفعه مسیر زندگی‌ام تغییر کرد.

کاه وند اظهار کرد: سه سال دوره راهنمایی را به‌طور جهشی در طول یک سال پشت سر گذاشتم و از سال ۸۷ تا ۹۱ نیز دوران متوسطه را در دبیرستان اسماعیل‌زاده بروجرد به تحصیل مشغول شدم. در کنکور سال ۹۲ در رشته حقوق قبول و وارد دانشگاه شدم و همزمان فعالیت‌های قرآنی را ادامه دادم تا آنجا که امروز حافظ بیش از ۱۵ جزء قرآن کریم شدم.

نابینای لرستانی خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۹ در آزمون وکالت کانون مرکز به‌عنوان یک نابینای لرستانی پذیرفته شدم و هم‌اکنون با چند نفر از دوستانم در بروجرد دفتر وکالت دایر کردیم.

کاه وند اضافه کرد: هر دردی آدم را نکشد، او را قوی‌تر می‌کند، زندگی مسیرش را طی می‌کند و نمی‌توان با زندگی جنگید. گرچه درک این موضوعات در بدو اتفاقات تلخ دوران کودکی سخت بوده و با آن‌ها می‌جنگیم، اما پس از مدتی سعی می‌کنیم کمبودها را بپذیریم و به نوعی عادت کنیم.

وی بیان کرد: هم‌اکنون از شغل خود راضی هستم و تمامی موفقیت‌ها و آرامشی که در زندگی دارم را مرهون آموزش‌هایی می‌دانم که در حوزه قرآن کریم یاد گرفتم و آن را نعمتی وصف‌ناشدنی در زندگی می‌دانم.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close