اخبار بروجرد

تکمیل محور آزادراهی توره به بروجرد نیازمند اعتبارات ملی

روزهای بروجرد- مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خواستار تخصیص اعتبارات ملی برای تکمیل محور آزادراهی توره به بروجرد شد.

آن طور که مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به صداوسیمای استانی می‌گوید: در جلساتی که با پلیس راه برگزار شد اهمیت و ضرورت ملی تکمیل محور آزادراهی توره به بروجرد به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور مشخص شد و این برای مسئولان استانی بسیار ناراحت کننده است.

انعامی با بیان این که قسمتی از هزینه این طرح از محل تهاتر نفت است و مابقی آن از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری تامین می‌شود، گفت:در مجموع، ۹ کیلومتر از طرح باقیمانده است زیرا در ۵ سال گذشته فقط ۵ کیلومتر از این جاده آماده شده است. در این دولت اما، اجرای طرح توره – بروجرد از چیزی که پیش‌بینی شده، جلوتر است زیرا برنامه بیرونی ۶ کیلومتر بود، اما تاکنون ۷ کیلومتر آن آماده شده است.

او افزود: زیرگذر و روگذر و فرعی‌هایی برای دسترسی‌های محلی باید در جاده توره – بروجرد ساخته شود و مشکلات برق هم باید از طریق فرمانداری پیگیری شود. البته از همه مهم‌تر منابع مالی است که از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و نهاد ریاست جمهوری پیگیری‌های بسیاری انجام شد تا بیش از ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصرف شده دولتی و نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان هزینه شخصی پیمانکار برای پیشرفت طرح رها نشود. هر چند در سفر ریاست جمهوری مصوبه‌ای که اعتبار لازم را برای این طرح تخصیص دهند، گرفته شد و اعتبارات دو ساله و سه ساله دیده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی این را هم گفت که اگر در دوره قبل عزم و اراده لازم برای اتمام طرح وجود می‌داشت، این طرح پایان یافته بود و این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد فوتی‌های محور توره – بروجرد بومی منطقه نیستند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close