اخبار بروجرد

طرح ساماندهی استخدام کارکنان در دولت سیزدهم تعیین تکلیف خواهد شد

روزهای بروجرد- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید بستری فراهم کرد تا جذب نیرو در دستگاه ها بر اساس ضوابط و اطلاع عموم اتفاق بیفتد و نظام اداری و اجرایی کشور هم از تهدیدهای پیش رو نجات یابد.

عباس گودرزی در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه امروز شکست رویکرد مدیریت دولتی نوین که با کلیدواژه‌‌هایی همچون کوچک‌سازی، برون سپاری‌های گسترده، قراردادها و نیروی کار قراردادی شناخته شده، بیش از هر زمان دیگری در نظام اداری کشور مشهود است، گفت: در این میان مفهوم کوچک‌سازی به عنوان مشهورترین ویژگی سیاسی این رویکرد به کاهش تعداد کارکنان دولت و برون سپاری بخشی از امور به شرکت های پیمانکاری مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اما حقیقت این است که نظام اداری در کوچک سازی بوروکراسی نیز ناکام بوده و صرفا به ایجاد بوروکراسی سایه منتهی شده است به بیانی دیگر تلاش‌ها برای کوچک‌سازی سبب پنهان شدن بوروکراسی دولت شده و حاصل کار این بوده است که حجم عظیم و نامعلومی از کارکنان دولت پشت بوروکراسی آن پنهان شده‌اند و همین امر برآورد آمار دقیق از این کارکنان را دشوار و بعضا نظارت و پاسخگویی را دچار خدشه نموده است.

نماینده بروجرد در مجلس یازدهم یادآور شد: با این همه شاید اکنون پس از گذشت ۱۴سال از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری که روح مدیریت دولتی نوین بر آن دمیده شده است لازم است از خود بپرسیم: محصول این رویکرد چه بوده است؟ آیا دولتِ اثربخشی داشته ایم، منصفانه تر و عادلانه تر رفتار کرده، اعمال دولت در قبال مردم صادقانه تر شده است و مشروعیت دولت در نگاه مردم بیشتر شده است؟

گودرزی افزود: اگر اینچنین نبوده شاید بهتر باشد چشمها را بشوییم و جور دیگر ببینیم و در جست و جوی دولتی عادلتر، منصفتر و اثربخش‌تر (و نه صرفا کم هزینه تر) باشیم و از طرفی بستری فراهم کنیم تا ضمن ساماندهی وضع موجود از این به بعد جذب نیرو در دستگاه ها بر اساس ضوابط و اطلاع عموم اتفاق بیفتد و نظام اداری و اجرایی کشور نیز از تهدیدهای پیش رو نجات یابد.

این نماینده در مجلس یازدهم یادآور شد: به همین منظور طرح ساماندهی استخدام کارکنان در کمیته مربوطه نهایی شده و با توجه به مخالفت دولت دوازدهم بررسی آن در کمیسیون اجتماعی را به دولت سیزدهم موکول کردیم و بعد از جلسات رای اعتماد مورد رسیدگی در کمیسیون اجتماعی قرار خواهد گرفت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close