اخبار بروجردلرستانویژه ها

دانشگاه علوم پزشکی لرستان: استان در وضعیت فوق بحرانی کرونا/ تخت برای بستری نداریم

روزهای بروجرد- قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان فوق بحرانی و خیلی حاد است گفت: ظرفیت همه بیمارستان‌ها تکمیل شده است.

علی فرهادی در گفت و گو با مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در لرستان اظهار داشت: وضعیت در استان فوق بحرانی و خیلی حاد است.

تخت برای بیماران کرونایی نداریم

وی با بیان اینکه ظرفیت تمام بیمارستان‌های استان تکمیل است عنوان کرد: برای ایجاد یک تخت و چند تخت در بیمارستان‌ها، کادر درمان بسیار اذیت می‌شوند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: وضعیت بسیار ناجور است، اما ما با تمام توان تلاش می‌کنیم که خدایی ناکرده بیماری مشکل بستری شدن نداشته باشد.

فرهادی با تاکید بر اینکه این انتظار را از مردم داریم که پروتکل‌ها را به طور جدی و بسیار شدید رعایت کنند افزود: هم اکنون در بیمارستان‌های ما حدود هزار و ۳۰۰ بیمار بستری است، در برخی از شهرستان‌ها اگر بیمارستانی ۱۰۰ تخت ظرفیت دارد در همه این ۱۰۰ تخت بیمار کرونایی بستری است.

بیماری در بدترین و شدیدترین حالت خود است

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تکمیل شده و ما فقط دعا می‌کنیم که مشکل دیگری برای کسی پیش نیاید گفت: اگر خدایی ناکرده بیماران بد حال دیگری دچار بیماری دیگری شوند ما واقعاً بسیار نگران هستیم چون ظرفیت بیمارستان‌های ما تکمیل است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در ایام سوگواری امام حسین (ع) مردم دچار تضاد هستند، از یک طرف مردم عاشق اهل بیت و امام حسین (ع) هستند و علاقه دارند این عزاداری‌ها پرشور برگزار شود بیان داشت: از طرف دیگر، بحث سلامت مردم را داریم چرا که این بیماری در بدترین و شدیدترین حالت خود از ابتدای بیماری تا کنون قرار گرفته است.

فرهادی تصریح کرد: انتظاری که از تمام هیئت‌های عزاداری داریم و کسانی که می‌خواهند در این مراسم‌ها شرکت کنند این بوده که به هیچ عنوان در فضای مسقف عزاداری نکنند، میزان انتشار این ویروس در فضای بسته ۲۰ برابر فضای باز است.

دلتا در کوتاه‌ترین زمان منتقل می‌شود

وی بیان داشت: هیئت‌ها به هیچ عنوان حرکت نکنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند، سویه دلتا در کوتاه‌ترین زمان و در چند دقیقه منتقل می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: برخی از هیئت‌ها از نوشیدنی و شربت برای توزیع استفاده می‌کنند که خواهش می‌کنیم که از این امر خودداری کنند و مواد خشک و پذیرایی به صورت ظروف آلومینیومی باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “دانشگاه علوم پزشکی لرستان: استان در وضعیت فوق بحرانی کرونا/ تخت برای بستری نداریم”

  1. این استان باید دو تا دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد سالهاست که این مطالبه مردم بروجرد است
    ولی گویا در مرکز استان گوش شنوایی نیست
    البته اگر استان دوتا دانشگاه علوم پزشکی داشت مسلما” تعداد بیمارستانها و تختها بیشتر می شد و الان مشکل کمبود ظرفیت نداشتیم در ضمن مرکز استان باید پاسخگوی قصور و کوتاهی خود در این زمینه باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close