اخبار بروجرداخبار لرستان

تاخت و تاز کرونای دلتا در استان لرستان؛ کلینیک‌های بستری موقت راه‌اندازی شد

روزهای بروجرد- این روزها کرونا با سرعت بیشتری در حال انتشار است و روزانه شمار زیادی از لرستانی‌ها را درگیر و متاسفانه جان حدود ۱۰ نفر را می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، این روزها ویروس کرونا با سرعت بیشتری در حال گسترش است و روزانه بسیاری را روانه بیمارستان و متاسفانه تعدادی را هم روانه قبرستان می‌کند، در استان لرستان نیز کرونا در حال تاخت و تاز است و روزانه بیش از ۱۰۰۰ را مبتلا و جان حدود ۱۰ نفر از هم استانی‌هایمان را می‌گیرد.

با افزایش شمار مبتلایان به این ویروس مُسری در لرستان، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز تقریبا تکمیل شده است و تعدادی از بیماران تنها می‌توانند برای گرفتن دارو به مراکز درمانی مراجعه کنند.

هم اکنون وضعیت کرونایی تمامی شهرستاهای لرستان قرمز است و به تبع تعطیلی سراسری که در کشور اعمال شد ادارات و بسیاری از کسبه و اصناف استان همچنان در تعطیلی به سر می‌برند تا شاید از تکثیر و گسترش این ویروس مرگبار کاسته شود.

براساس آخرین آماری که روز گذشته از سوی مسئولان علوم پزشکی لرستان اعلام شد ۹۳۱ مبتلای جدید به بیماران استان اضافه و ۹ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. مجموع مبتلایان به کرونا در لرستان نیز به ۱۵۳ هزار و ۶۸ نفر رسیده است.

راه‌اندازی کلینیک‌های بستری موقت در تمام بیمارستان‌های لرستان

آزادبخت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز در رابطه با راه‌اندازی کلینیک‌های بستری موقت در تمام بیمارستان‌های لرستان اظهار داشت: یکی از کارهای موفقی که در راستای کنترل بیماری کرونا ویروس در استان انجام شده درمان سرپایی این بیماران و راه‌اندازی درمانگاه‌ها یا کلینک‌های بستری موقت در تمام بیمارستان‌ها بوده است.

وی افزود: برای کاهش حجم ورودی به بیمارستان‌های استان این مراکز به بیماران کرونایی که نیاز به درمان سرپایی دارند خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در این مراکز برخی از بیماران کرونایی که بیماری خفیف‌تری دارند به مدت دو تا سه ساعت حضور پیدا می‌کنند و برخی از داروهای کرونایی به آنان تزریق و سپس به قرنطینه در منازل می‌روند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close