اخبار بروجرد

امام جمعه بروجرد: امر به معروف و نهی از منکر محترمانه اثر بخشی ماندگارتری دارد

روزهای بروجرد- امام جمعه بروجرد گفت: امر به معروف و نهی از منکر با شیوه های مبتنی بر رعایت ادب و احترام که به دور از رفتارهای چکشی باشد اثربخشی و ماندگاری‎تری دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی روز سه شنبه در جلسه احیای امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهارداشت: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید از روش ها و راهکارهایی که در دین مورد تاکید قرار دارد بهره گرفت که در این زمینه، اجرای این فریضه باید مودبانه و دلسوزانه باشد تا بتوان به نتایج بهتری رسید.

وی افزود: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر نمی خواهیم چکشی برخورد کنیم و هدفمان این است که با متانت اجرا شود تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه تذکر لسانی یکی از اصول مهم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: از گروهها و افرادی که داوطلب برای اجرای این کار هستند ثبت نام شده و در گام بعدی همایشی برای آموزش آنها برگزار می شود تا به آنها راهکاری های موثر و مناسب اجرای امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید دین آموزش داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه لباس مناسب برای خانواده های متدین در فروشگاهها وجود ندارد، اضافه کرد: باید فروشگاه های عرضه لباس مناسب در سطح شهر راه اندازی شود تا افراد بتوانند لباس های مطلوب خود را از آن مکان ها تهیه کنند.

وی با تاکید بر رعایت قانون و بخشنامه وزارت علوم در خصوص رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد ادامه داد: باید این بخشنامه و قانون رعایت شود و در مدارس نیز همزمان با بازگشایی مدارس ، مبلغینی توانمند، مباحث مرتبط با حجاب و عفاف را تبلیغ و تشریح خواهند کرد.

امام جمعه بروجرد یادآور شد: نصب بنر با محتوای حجاب و عفاف باید در هتل، مراکز گردشگری و مسافرخانهها در دستور کار است و بروشورهایی نیز با همین محتوا در اختیار افراد قرار داده شود.

وی گفت: باید دستورالعمل به صنوف مختلف داده شود که آنها ملزم به رعایت شئونات اسلامی شده و در صورت رعایت نکردن تذکرات جدی به آنها داده شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید در خصوص رعایت برخی نکات به هنرمندان تذکر دهد، افزود: باید یک سری نمایش ها و تئاتر ها با موضوع حجاب و عفاف در اماکن عمومی و میادین در محلات مختلف برگزار شود.

امام جمعه بروجرد یادآور شد: در اینکه در جامعه با منکران زیادی مواجه هستیم هیچ شکی نیست اما بطور عمده هشت یا ۹ منکر عمده در جامعه داریم.

وی بیان کرد: یکی از منکرها صرف ناهار با قیمت های گزاف در مراسم ترحیم است که باید این منکر حذف هزینه آن را صرف امور خیریه و کمک به مستمندان کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close