اخبار بروجرد

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی: آزادی عمل اصحاب رسانه باعث توسعه و پیشرفت می‌شود

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) گفت: آزادی عمل اصحاب رسانه باعث توسعه و پیشرفت می‌شود زیرا خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند.

به گزارش ایرنا حسن مروتی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار در دانشگاه آیت الله بروجردی برگزار شد افزود: رسانه ها محور آرامش در جامعه هستند، خبرنگاران با ارایه اطلاعات آزاد و بیان درست می توانند کارساز باشند.

وی اظهار داشت: بیان کم و کاستی ها در جامعه توسط خبرنگاران باعث حل و فصل مشکلات می شود، خبرنگاری یک شغل حساس است که می تواند روی دیگر اقشار جامعه تاثیر گذار باشد.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: دانشگاه‌ها مبدا تحول درجامعه هستند یکی از مهمترین دغدغه جوانان مجهز شدن به سلاح علم است، باید یک ‌بازنگری در آموزش عالی ایجاد شود وزارت آموزش عالی در کشور باید تاسیس شود و همه دانشگاه‌ها زیر مجموعه آن فعالیت کنند.

مروتی افزود: لرستان از نظر آموزشی بسیار محروم است، باید در لرستان دانشگاه دولتی تاسیس شود تا جوانان بتواند تحصیلات خود را ادامه دهند، کمبود دانشگاه‌های دولتی در لرستان نسبت به استان‌های دیگر باعث شده که جوانان کمتری تحصیلات خود را ادامه دهند.

وی اظهار داشت: سالانه بیش از ۱۰ هزار پایان نامه در کشور تولید می شود اگر این ۱۰ هزار پرونده ۱۰ هزار مشکل کشور را حل کند دیگر مشکلی نخواهد ماند.

وی بیان کرد: دانشگاهی که نتواند مشکلات شهر خود را حل کند هیچ فایده ای ندارد پایان نامه ها باید برای رفع مشکلات کشور تولید شوند.

مروتی افزود: دانشگاه باید دانش خود را به جامعه صادر کند و با این روش می شود مشکل تولید و اشتغال را حل کرد.
رییس دانشگاه آیت الله بروجردی افزود: ایجاد مراکز تحقیق و توسعه در جوار صنایع و برخی ادارات مرتبط می تواند یه تولید کمک کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ارایه طرح های پژوهشی توسط دانشگاه می تواند باعث توسعه شود، احداث مراکز رشد در دانشگاهها کار بزرگی است که می توانند باعث رونق تولید و اشتغال می شود.

 دانشگاه آیت اله بروجردی دارای پنج هزار دانشجو با سه دانشکده در ۱۶ رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

در پایان این جلسه از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی تجلیل به عمل آمد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close