لرستان

۱۷۲ میلیارد تومان بلاعوض به سیل زدگان لرستان پرداخت شد

روزهای بروجرد- رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان گفت: ۱۷۲ میلیارد تومان کمک های بلاعوض به سیلزدگان استان پرداخت شده است.

رضا خواجه ای در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۴۴ هزار و ۸۰۰ واحد خسارت دیده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند و کار احداث ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در حال انجام است.

وی تعداد معرفی شدگان را معادل بیش از ۹۵ درصد  واحدهای سیلزده برشمرد و ادامه داد: ۳۸ هزار واحد موفق به عقد قرارداد دریافت تسهیلات شده اند.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان برای احداث، تعمیر و اجاره بها پرداخت شده و مرمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد معادل ۹۹ درصدواحدهای تعمیری نیز پایان یافته است.

خواجه ای مجموع واحدهای نیازمند تعمیر را ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد برشمرد و گفت: هشت هزار واحد آرماتوربندی، ۶ هزار و ۱۰۰ واحد اسکلت بندی، چهار هزار و ۲۰۰ واحد دیوارچینی و سقف انجام شده و یکهزار و ۲۰۰ واحد در مرحله گچ کاری هستند.

وی ادامه داد: ۴۲ هزار تن سیمان رایگان برای ساخت و ساز میان سیلزدگان توزیع شده و ۲۳۷ دستگاه انواع ماشین آلات در استان فعال است.

حدود ۴۵ هزار واحد مسکونی و تجاری شهر و روستاهای استان در ۱۸ شهر و یکهزار و ۲۰۰ روستا بر اثر سیل تخریب شده و یا آسیب دیده است.

هم اکنون استان اصفهان در شهر پلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در دوره چگنی و استان کردستان در شهرستان های ازنا و الیگودرز کار بازسازی این مناطق را به عنوان استان معین برعهده دارند.

به هر خانوار خسارت دیده سیل پنج میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود پنج درصد تعلق می‌گیرد.

برای بازسازی هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهد بود.

همچنین میزان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض واحدهای صنفی به ترتیب ۱۰ تا ۲۰ و ۳ تا ۵ میلیون تومان اعلام شده است.

برای واحدهای صنفی احداثی نیز ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات با توجه به متراژ مغازه پرداخت می‌شود.

تسهیلات سرمایه‌ای برای اجناس و موجودی واحدهای صنفی نیز از ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان است و برآورد خسارت برعهده کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت و بنیاد مسکن بود.

سیل ۱۰هزار میلیارد تومان به زیرساخت های لرستان خسارت زد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close