اخبار ایران

کرونا در فراموشی و شلوغی عید تلفات می‌گیرد

روزهای بروجرد– به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان کروناویروس در شلوغی ها ایام منتهی به نوروز به فراموشی سپرده می شود و این در حالی است که هم تعداد موارد بستری و مراجعه و هم موارد فوتی در این استان رو به افزایش است.

دکتر کامران قدس در یک نشست خبری ضمن هشدار در خصوص روند رو به افزایش تلفات این بیماری اظهار کرد: آخرین مرگ کرونایی در استان سمنان مربوط به ۱۸ اسفندماه است.

وی بستری های امروز دانشگاه علوم پزشکی استان را ۳۸ مورد اعلام و تصریح کرد: ۱۲ نفر از این ۳۸ بستری در اتاق مراقبت های ویژه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از روند صعودی موارد بستری و مراجعه مبتلایان در چند هفته اخیر خبر داد و گفت: شیب کووید۱۹ در استان در مقایسه با سه هفته پیش، صعودی است و این در حالی است که متاسفانه اکثر مردم پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت نمی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه کرونا با همه خطرات و مرگباری اش در شلوغی های عید و با گذشت زمان در حال فراموشی است و این در حالی است که این بیماری همه گیر همچنان رو به افزایش بوده و در هفته گذشته چهار فوتی در استان داشته است.

دکتر قدس با اشاره به ازدحام جمعیت در بازارهای نوروزی خاطرنشان کرد: اکثر مردم در این شرایط نه از ماسک استفاده می کنند و نه واکسیناسیون خود را تکمیل می کنند.

وی با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون آماده تزریق واکسن هستند از عموم افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون شان می گذرد خواست نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close