اخبار لرستانویژه ها

۳۷ درصد مساحت لرستان زیر پوشش مناطق حفاظت شده قرار دارد

روزهای بروجرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۳۷ درصد از ۲۹ هزار کیلومترمربع مساحت استان، زیر پوشش مناطق حفاظت شده اداره می شود.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اکنون هفت منطقه حفاظت شده با وسعتی بیش از ۳۲۰ هزار هکتار ، ۶ منطقه شکار و صید ممنوع با وسعتی معادل ۱۳۱ هزار و ۷۴۴ هکتار و ۲ زیستگاه حساس نیز با وسعتی معادل پنج هزار و ۲۴۹ هکتار تحت حفاظت محیط زیست لرستان قرار دارند.

وی اظهار داشت: زیستگاه های سمندر لرستانی در شهرستان پلدختر تحت عنوان مناطق شادابکوه، منطقه صید و شکار ممنوع قالیکوه در شهرستان الیگودرز و زیستگاه سمندر لرستانی در بخش پاپی شهرستان خرم آباد تحت عنوان پناهگاه حیات وحش سمندر یک (وژن آب) در دولت تدبیر و امید به مناطق حفاظت شده استان افزوده شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه ۳۵۸ گونه جانوری و یک هزار و ۷۵۰ گونه گیاهی اهمیت تنوع زیستی استان را نشان می دهد افزود: ۱۵۰ گونه اندمیک گیاهی در استان شناسایی شده که از این تعداد پنج گونه جانوری شامل وزغ لرستانی ،سمندر لرستانی و سه گونه ماهی کور غار به عنوان گونه های جانوری اندمیک ثبت جهانی شده است.

فتحی بیرانوند افزود:  ۱۴۵ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید به مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت این سازمان ارتقا یافته است.

به گفته وی این مناطق به دلیل تنوع زیستی و ارزش های گوناگون زیستگاهی به مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش ارتقا یافتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان همچنین گفت: ۱۷ پاسگاه محیط بانی ثابت و سیار در مناطق تحت مدیریت این استان فعالیت می کنند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close