اخبار جهان

“نقطه عطف” جنگنده های اف ۳۵ آمریکا معلوم شد

روزهای بروجرد- در سال ۲۰۳۶ عملیات نیروی هوایی ،سپاه تفنگداران دریایی و نیروی دریایی ایالات با استفاده از جنگنده های نسل پنجم F-35 Lightning II به نقاط اوج خود می رسد که در صورت باقی ماندن هزینه های نگهداری از این هواپیماها در سطح فعلی می تواند مشکلاتی را در زمینه استفاده از آنها به وجود آورد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Defense News در دنباله مطلب خود با اشاره به گزارش اداره حسابرسی ایالات متحده ، این دوره را به عنوان “نقطه عطف” برای این جنگنده های نسل پنجم تعیین کرده است. در صورت حفظ مخارج  فعلی برای نگهداری از جنگنده های  F-35 Lightning II، فاصله بین هزینه های واقعی و برنامه ریزی شده برای  تعمیر و نگهداری آنها  به شش میلیارد دلار خواهد رسید.

نشریه Defense News خاطرنشان می کند که برای جلوگیری از به بار آمدن هزینه های تامین نشده در بودجه  لازم است تا سال ۲۰۳۶ هزینه نگهداری از این جنگنده ها در  نیروی هوایی ۴۷ درصد (۴.۴ میلیارد دلار) ، در سپاه تفنگدارن در یایی  ۲۶ درصد (۹۰۰ میلیون دلار) و در  نیروی دریایی  ۱۴ درصد (۶۵۵ میلیون دلار) کاهش پیدا کند.

به نوشته  Defense News، پنتاگون و پیمانكار اصلی آن، لاكهید مارتین رویكردهای مختلفی برای كاهش هزینه های F-35 Lightning II دارند.

در ماه ژوئن ، آژانس اطلاع رسانی  و مشاوره اوکراینی Defence Express اعلام کرد که F-35B Lightning II  که از ناو هواپیمابر انگلیسی Queen Elizabeth  (ملکه الیزابت) در مدیترانه بلند شده بود، حمله و “انهدام فرضی “ناوهای نیروی دریایی روسیه را انجام داد .

در ماه ژانویه کریستوفر میلر، سرپرست وقت وزارت دفاع آمریکا ، برنامه F-35 Lightning II را “یک تکه مدفوع ” نامید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close