اخبار بروجرد

مسئولان باید مشکلات زیرساختی روستاهای بروجرد را برطرف کنند

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس گفت: اکثر روستاهای بروجرد از نظر زیر ساخت مشکلاتی دارند که باید رفع شوند تا قشر روستانشین آسیب نبینند و متحمل ضرر و زیان نشوند.

فاطمه مقصودی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه مسئولان بروجرد برای رفع مشکلات و موانع در روستاها باید اهتمام ورزند اظهارداشت: روستانشینان ما همیشه و در هر شرایطی مردم و مسئولان را همراهی کرده‌اند بنابراین سزاوار نیست که در زمان نیاز و شرایط بد امروز دست کمک و یاری آنها را نگیریم. 

وی افزود: متاسفانه اکثر روستاهای ما از نظر زیر ساخت مشکلاتی دارند که باید رفع شوند تا قشر روستانشین آسیب نبینند و متحمل ضرر و زیان نشوند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس عنوان کرد: اکثر مسیرهای روستایی بروجرد تخریب شده و باید به سرعت و با همت مسئولان تا قبل از سرد شدن هوا مرمت و بازسازی شوند تا امکان تردد برای روستاییان به راحتی انجام گیرد.

وی بیان کرد: روستاهای بخش سیلاخور از جمله قلعه نو فلک الدین مشکلاتی دارند که سال‌های سال رها شده‌اند البته با گرفتن اعتبارات لازم و بیشترین تخصیص این مشکلات مرتفع می‌شود.

مقصودی تاکید کرد: هم اکنون بحث بهداشت و درمان از اولویت‌های تمام روستا نشینان محسوب می‌شود اگر امکانات و تجهیزات لازم در روستاها مستقر شود تردد برای آنها هم کمتر می‌شود ولی متاسفانه اکثر خانه‌های بهداشت و بهداشت‌های محله در روستاها از کمبود نیرو و تجهیزات گله‌مند هستند که باید به جد بررسی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش مجازی دانش‌آموزان روستایی اشاره کرد و گفت: امسال همه دانش‌آموزان به جهت وجود ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی خودشان از محیط مدرسه و کلاس دور افتاده‌اند و به اجبار باید این آموزش از طریق مجازی انجام گیرد البته این مورد آموزش خالی از اشکال نبوده و مشکلات خودش را دارد به ویژه برای دانش‌آموزان روستایی که بعضاً با نبود اینترنت و عدم آنتن دهی مناسب مواجه‌اند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس تصریح کرد: مشکل آموزش مجازی دانش‌آموزان را با نصب یک دکل حل و فصل کردیم و امیدواریم که پاسخگوی عزیزان ما در روستاهای بخش سیلاخور پایین باشد. استارت کار زده شده و تا ۲ ماه آینده مشکل این بخش به کلی از بین می‌رود بنابراین نیاز جامعه امروز ما درس و آموزش است و باید حتی با پرداخت هزینه‌های زیاد آن را برطرف کرد چرا که سود آن به کل جامعه خواهد رسید.

وی اظهارداشت: اگر آنتن دهی خوبی در روستا نداشته باشیم آن هم در شرایط حال، دانش‌آموزان نمی‌توانند از گوشی همراه و شبکه آموزشی شاد استفاده کنند.

مقصودی افزود: زیر سازی روستاها همچنین بحث آسفالت و جدول کشی را نباید نادیده گرفت و به آن اهمیت نداد، این موضوع باید مورد بررسی مسئولان مربوطه قرار گیرد تا روستائیان ما در محیطی پاک و سالم و آرام زندگی کنند.

مقصودی عنوان کرد: طرح هادی روستاییان نیز در حال انجام است و تقاضای ما از بنیاد مسکن این است که دهیاری‌ها را در این بخش کمک و یاری کنند تا مشکلات روستاییان هرچه زودتر برطرف شود. با دریافت اعتبار ملی سعی می‌کنیم قدم‌های موثرتری در این راستا برداریم.

وی بیان کرد: هدف ما توسعه مناطق محروم است که خوشبختانه ما گام اول را برداشته‌ایم به ویژه برای روستانشینان عزیز که از شهر دور هستند و امکانات زیادی هم برای زندگی ندارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close