لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی استان: ۶۰ درصد پرونده‌های سرپایی مربوط به معاینات نزاع و تصادفات بوده است

روزهای بروجرد- مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: ۶۰ درصد پرونده‌های سرپایی بررسی شده که به این اداره کل ارسال شده، مربوط به معاینات نزاع و تصادفات بوده است.

دکتر حمیدرضا نظیفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد کل پرونده‌های مراجعین به پزشکی قانونی استان در سال ۱۳۹۹، ۴۳ هزار و ۱۳۴ نفر بوده که این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۸ که ۴۶ هزار و ۱۱۴ نفر بوده ۶.۴۶ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در حوزه معاینات سرپایی ۳۹ هزار و ۵۲۳ پرونده بررسی شده که ۶۰ درصد از آنها مربوط به معاینات نزاع و تصادفات بوده که قابل پیشگیری است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت:دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و… می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا فرهنگ‌سازی کنند تا در سال‌های بعد میزان آمار در این دو مقوله کاهش داشته باشد.  

نظیفی با بیان اینکه  از مجموع ۳۹ هزار ۵۲۳ پرونده که مربوط به معاینات سرپایی بوده ۹۱.۶ درصد از کل پرونده‌های سال ۱۳۹۹ را شامل می شود، اظهار کرد:  این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۸ که ۴۲ هزارو ۴۴۲ پرونده بوده است ۶.۸۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل پرونده‌های تشکیل شده در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ۶.۴۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد، عنوان کرد: در قسمت معاینات سرپایی در سال ۹۹ نسب به سال ۹۸،  ۶.۸۸ درصد کاهش دارد.

عضو شورای قضایی لرستان بیان کرد: در بحث معاینات اجساد در سال ۹۹ نسبت به ۹۸، شاهد کاهش ۰.۴۸ درصد (کمتر از نیم درصد) را نشان می‌دهد.

نظیفی ادامه داد: در قسمت کمیسیون های پزشکی ۲۰.۶ درصد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کاهش وجود داشته است و همچنین در بخش آزمایشگاه‌ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۳.۲۹ درصد افزایش را شاهد بودیم.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close