اخبار ایران

قاضی زاده هاشمی درباره یکدست شدن قوا: کشور برای حداقل ۱۰ سال به چنین اتفاقی نیاز داشت / بعد از طی این دوره، نهادهای دموکراتیک یا جریانات سیاسی می‌توانند برگردند

روزهای بروجرد- کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کشور برای اینکه از جا بلند شود حداقل ده سالی باید دعواها را کنار بگذارد؛ به همین دلیل به نظر من مردم با هوشمندی این را انتخاب کردند.

به گزارش ایلنا سید امیرحسین قاضی‌‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی پیرامون یکدست شدن قوا و تاثیر آن بر روند اداره کشور و همچنین احتمال برخورد با اغماض میان قوا و کاهش نظارت‌ها، گفت: من نمی‌خواهم بگویم که چنین اتفاقی ممکن نیست اما شرایط کشور به گونه‌ای است که ما به دلیل اوضاعی که در حوزه اجرا و مشکلات مردم ایجاد شده نیاز به چنین اتفاقی داشتیم که یک قدرت متمرکز در حوزه اجرا داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: کشور برای اینکه از جا بلند شود حداقل ده سالی باید دعواها را کنار بگذارد؛ به همین دلیل به نظر من مردم با هوشمندی این را انتخاب کردند. به این دلیل که مردم معمولا مجلس و دولت را به نوعی انتخاب می‌کردند که این تمرکز اتفاق نیفتد؛ اما این بار که این اتفاق رخ داد به نظر من با هوشمندی بود به این علت که کشور یک سرعتی پیدا کند.

وی افزود: بعد از طی این دوره نهادهای دموکراتیک که حضور دارند و فعالیت می‌کنند یا جریانات سیاسی خود را احیا می‌کنند و باز می‌توانند به قدرت برگردند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درخصوص پیگیری برنامه های خود در حوزه کنکور و نظام وظیفه از جایگاه نمایندگی مجلس بیان داشت: پیگیری این موضوعات در جایگاه نمایندگی میسر است اما مانند دولت نیست. چون اینجا من یک نفر هستم باید تلاش کنم تا همه نمایندگان همراهی کنند. از سوی دیگر هر دوی این موارد بار مالی برای دولت دارد و دولت باید تامین کند.

وی ادامه داد: مثلا من می‌خواهم سربازی اجباری را به سربازی حرفه‌ای تبدیل کنم، این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومان بارمالی دارد. من اگر رئیس جمهور می‌شدم می‌گفتم این عدد را تامین می‌کنم و برای شما(نیروهای مسلح) نیروی کادر می‌گیرم نه نیروی اجباری؛ چون دیدم نیروهای مسح با مشکل نیرو مواجه است و خب اگر دولت در این زمینه منابع مالی را تامین نکند کار انجام نمی‌شود. بنابراین همراهی دولت خیلی مهم است و مثلا برای این موضوع ابتدا باید با تیم آقای رئیسی رایزنی کنیم و اگر آن حل شد با نیروهای مسلح صحبت کنم؛ در مجموع کار مقداری سخت تر است در این شرایط نسبت به زمانی که خودتان در دولت تصمیم گیرنده باشید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close