اخبار جهان

سازمان جهانی بهداشت: جهان شاهد دوره بسیار خطرناکی است/ ظرفیت بیمارستان‌ها دوباره پر خواهد شد

روزهای بروجرد- دبیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع سویه دلتای ویروس کرونا و ورود امواج جدید هشدار داد و تاکید کرد هیچ کشوری از این مسئله در امان نخواهد بود.

به گزارش «هندوستان تایمز»، تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، هشدار داد که جهان شاهد «دوره‌ای بسیار خطرناک» است که طی آن سویه دلتای ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش است.

آدهانوم روز در یک نشست خبری گفت که سویه دلتا که نخستین بار در هند شناسایی شد، در ۹۸ کشور جهان مشاهده شده و به سرعت در حال تبدیل شدن به سویه غالب در بسیاری از این کشورهاست.

او گفت که صحنه‌های وحشتناک از بیمارستان‌هایی که ظرفیتشان پر شده، بار دیگر در کشور‌هایی که پوشش واکسیناسیون اندکی داشته اند به امری عادی بدل می‌شود و اضافه کرد که هیچ کشوری در امان نیست.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با خطرناک خواندن سویه دلتای ویروس کرونا هشدار داد که این سویه همچنان در حال تغییر و جهش است.

آدهانوم تاکید کرد که ملاحظات بهداشتی همچون ردیابی قوی، آزمایش گیری استراتژیک، تشخیص به موقع، و مراقبت‌های بهداشتی، و محدودیت‌های اجتماعی همچون ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی، دوری از اماکن شلوغ، و حفظ گردش هوای مناسب در فضا‌های بسته دو راه حیاتی برای مقابله با امواج جدید ویروس کرونا هستند.

سویه دلتای ویروس کرونا در هفته‌های اخیر هم وارد ایران شده و اوضاع استان‌های جنوبی کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، روز شنبه با اشاره به سرایت این ویروس به سراسر کشور، گفت: «قدرت سرایت این ویروس بالاست و میزان همه گیری، بستری و مبتلایان را بیشتر می‌کند.»

رییسی تصرییح کرد: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید زیادی بر کنترل مرز‌ها بویژه مرز‌های شرقی شده و با توجه به اینکه نیرو‌های انتظامی، نیرو‌های مسلح و سپاه اقدامات خوبی را برای کنترل مرز‌ها انجام داده اند، اما باید این کنترل و نظارت تشدید شود.

مقامات وزارت بهداشت وعده داده اند که واکسیناسیون در هفته آینده سرعت بیشتری بگیرد.

حسن روحانی، رئیس جمهور، روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با انتقاد از تاخیر کشور‌های خارجی در تامین واکسن براساس سازوکار کوواکس، ادامه داد: «همه علامت‌ها نشان می‌دهد که هم واکسن خارجی برای خرید و وارد شدن به کشور و و هم دو واکسن داخلی که مجوز اضطراری را برای تزریق گرفته‌اند به ما کمک می‌کند که شرایط در هفته‌های آینده حتما از نظر واکسن بهتر خواهد شد و واکسیناسیون وسیعتر انجام می‌گیرد.»

 

 

منبع: پارسینه
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close