اخبار بروجرد

رییس اورژانس هوایی کشور: زیرساخت های اورژانس هوایی بروجرد باید آماده شود

روزهای بروجرد- رییس اورژانس هوایی کشور گفت: ۶۰ پد هلی کوپتری توسط اهالی منطقه اشترانکوه برای فرود هلی کوپتر در مواقع ضروری و امدادرسانی ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا محمد سرور در جلسه بررسی احداث اورژانس هوایی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، افزود: دستور استقرار بالگرد و ایجاد اورژانس هوایی در شهرستان از طرف رییس اورژانس کشور صادر شده و باید زیر ساخت ها آماده شود.

وی اظهار داشت: پایگاه اورژانس هوایی باید همه الزامات یک فرودگاه کوچک را داشته باشد و این جز قوانین بین المللی است.

رییس اورژانس هوایی کشور بیان کرد: یک بالگرد با یک گروه پروازی و مهندسی ماهانه یک میلیارد تومان هزینه دارد، یک هلی کوپتر برای یک ساعت پرواز نیاز به ۶ میلیون تومان سوخت دارد که باید مخزنی برای ذخیره سوخت احداث شود.

سرور اضافه کرد: برخی از زیر ساخت ها باید در ابتدای احداث اورژانس هوایی تامین شود، باید همه دستگاه های اجرایی پای کار باشند.

وی با اشاره به اینکه قبل از استقرار بالگرد اورژانس هوایی همه باید آموزش های لازم را در خصوص استفاده صحیح از خدمات اورژانس هوایی فر بگیرند.

وی بیان کرد: هدف از اورژانس هوابی نجات جان انسانها و دسترسی سریع بیماران به خدمات درمانی است، باید به همه مردم اطلاع رسانی شود تا طریقه بهره مندی از خدمات اورژانس هوایی را آموزش ببینند.

رییس اورژانس هوایی کشور گفت: ظرف ۴۸ ساعت آینده نقشه های منطقه احداث اورژانس هوایی ارسال می شود و قطعا اورژانس هوایی در بروجرد احداث می شود باید زیر ساختها سریعا انجام شود.

سرپرست فرمانداری بروجرد اضافه کرد: شهرستان بروجرد با جمعیت بالای ۳۰۰ هزار نفر نیاز به پایگاه اورژانس هوایی دارد، بروجرد با توجه همسایگی دورود و ازنا و الیگودرز و دارا بودن زیر ساخت های لازم برای احداث پایگاه اورژانس هوایی این پایگاه باید احداث شود، همه تلاش خود را برای استقرار اورژانس هوایی انجام خواهیم داد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان بروجرد در یک موقعیت خاص است و باید دسترسی به سایر استانها با اوژانس هوایی فراهم شود.

عباس گودرزی افزود: در حوزه درمان اقدامات خوبی انجام شده و با احداث اورژانس هوایی تکمیل خواهدشد، اورژانس هوایی نیاز مردم شهرستان بروجرد و استان لرستان است.

وی اظهار داشت: تمام ظرفیت شهرستان برای احداث اورژانس هوایی پای کار هستند. برای استقرار اورژانس هوایی باید همه دستگاهها وارد عمل شوند.

مدیرکل ستاد بحران لرستان گفت: استان لرستان با وسعت ۲۹ هزار کیلومتر مربع از استان های محروم است که ظرفیت هایی که برای توسعه در کشور بوده لرستان محروم بوده است.

مهدی پازوکی افزود: پراکندگی روستاها و شهرهای استان استفاده از پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان بروجرد ضروری است.
وی اظهار داشت: اختصاص یک بالگرد ملکی برای استان لرستان در دست پیگیری است.

وی بیان کرد: در حوادثی که در استان لرستان رخ می دهد باید برای امداد رسانی از استانهای همجوار کمک گرفته شود، شهرستان بروجرد ظرفیت لازم برای احداث پایگاه اورژانس هوایی را دارد.

مدیرکل ستاد بحران لرستان گفت: انتظار داریم مساعدت های لازم برای احداث پایگاه هوایی اورژانس در شهرستان بروجرد انجام شود، شهرستان بروجرد به علت کوهستانی بودن همواره دست خوش حوادث کوهستانی است که نیاز است عملیات امداد رسانی با اورژانس هوایی انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: استان لرستان  در سال ۹۵و  ۹۶ و ۹۸پر حادثه ترین استان کشور بوده است.

محمد کرمی افزود: سه قله بالای سه هزار متر در بروجرد وجود دارد که  همواره دست خوش حوادث کوهستان است، سه گسل فعال زمین لرزه در شهرستان بروجرد باعث بروز زلزله های مختلف شده که باید اورژانس هوایی احداث شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا با سفر رئیس اورژانس کشور به بروجرد که به دعوت عباس گودرزی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی انجام شد، احداث پایگاه اورژانس هوایی به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close