اخبار ایران

رییس جمهور: اگر دو ویروس ترامپ و کرونا نبودند، امروز نرخ دلار زیر ۵ هزار تومان و تورم ۱۱.۵ درصد بود

روزهای بروجرد- رئیس جمهور با بیان اینکه در ۳.۵ سال گذشته تحریم و جنگ اقتصادی آمریکا و شیوع ویروس کرونا (ویروس ترامپ و ویروس کرونا) مشکلات و سختی‌های زیادی برای مردم ایجاد کرده است، گفت: مردم باید بدانند که اگر جنگ اقتصادی و کرونا نبود امروز شرایط و وضعیت اقتصادی کشور چگونه بود.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت، تاکید کرد: در یک گزارش تحلیلی کامل همه این موارد محاسبه و مشخص شده است که اگر تحریم و جنگ اقتصادی و کرونا نبود شرایط اقتصادی کشور بسیار بهتر از امروز بود که این گزارش باید منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد.

روحانی افزود: براساس این تحلیل اگر دو ویروس ترامپ و کرونا نبود، امروز رشد اقتصادی بدون نفت کشور ۴.۱ درصد و رشد اقتصادی با نفت ۳.۸ درصد بود، تورم امروز ۱۱.۵ درصد، نرخ دلار زیر ۵ هزار تومان، رشد سرمایه گذاری ۴.۷ درصد بود و حجم تولید ناخالص کشور ۲۲ درصد بیشتر از آن چیزی می‌بودکه امروز شاهد آن هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه این دولت برای رفع مشکلات کشور و مقابله با جنگ اقتصادی و کرونا از هیچ تلاش فروگذاری نکرده است، گفت: دولت دوازدهم در مسیر اجرای برجام و لغو تحریم‌ها هیچ تسامحی روا نداشته و از همه فرصت ها، ساعت‌ها و دقیقه‌ها استفاده کرده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت جدید آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود بار‌ها اقدامات ترامپ در خروج از برجام را اشتباه دانسته و بر بی فایده بودن تحریم‌ها علیه ایران اذعان کرده بود، اما جنایت و تروریسم اقتصادی تامپ علیه ایران همچنان ادامه دارد، گفت: اگر بایدن در اجرای برجام ذره‌ای تسامح کند به رای مردم آمریکا خیانت کرده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما هیچ گاه دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده ایم و فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است، گفت: تهمت‌ها علیه ایران بی اساس و بی دلیل است و برجام سندی است که نشان می‌دهد ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close