لرستان

رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی لرستان ۶۲ درصد است

روزهای بروجرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اقشار مختلف مردم در اماکن عمومی این استان ۶۲ درصد است که باتوجه به آغاز موج پنجم شیوع کرونا باید حساسیت بیشتری نسبت به این مهم ایجاد شود.

دکتر” مریم کوشکی ” در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه موج پنجم کرونا در سطح استان شیوع یافته است بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و دوری از حضور در هرگونه تجمعات، مراسم عزا، عروسی و دورهمی ها در راستای شکستن زنجیره ابتلا یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: برخی افراد با عادی انگاری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی باعث انتشار ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها در سطح مراکز درمانی و بیمارستان های استان می شوند.

وی گفت: اکنون استفاده از ماسک بین متصدیان و شاغلین واحدهای صنفی و اماکن عمومی لرستان ۶۲ و بین مراجعین آنها ۵۸ درصد، بین کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی ۹۱ و مراجعین آنها  ۹۵ درصد به ثبت رسیده است.

کوشکی ادامه داد: این در حالی است که رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شاغلین ادارات، دستگاه های اجرایی و دفاتر خدماتی استان ۷۰ درصد و بین شاغلین واحدهای صنفی و اماکن عمومی ۶۵ درصد می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: تاکنون ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن کرونا به استان وارد که از این مجموع ۱۰۱ هزار و ۴۷۸ دوز تزریق شده است و ۸۹ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۶۷ درصد افراد بین ۷۵ تا ۷۹ سال و ۵۶ درصد افراد بین ۷۰ تا ۷۴ سال این استان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

کوشکی با بیان اینکه شمار مبتلایان کرونا در لرستان به ۱۲۳ هزار و ۹۵۷ نفر رسیده است عنوان کرد: هم اکنون ۴۲۱ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم اکنون شهرستان های خرم‌آباد، پلدختر، سلسه، و دلفان در وضعیت قرمز، رومشکان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های ۱۱ گانه استان در شرایط نارنجی قرار دارند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close