اخبار لرستانویژه ها

ثمینی: مبتلایان به کرونا در سطح لرستان در حال افزایش است/ در صورت ادامه وضع موجود هفته های بدی در پیش است

روزهای بروجرد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در جلسه ستاد مقابله با کرونا بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی برای تسریع در روند واکسیناسیون تاکید کرد.

محمود ثمینی در حاشیه این جلسه گفت: با توجه اعلام وزارت بهداشت، شهرستانهای خرم آباد، بروجرد، سلسله، دلفان و پلدختر در وضعیت قرمز، شهرستان های الیگودرز، دورود، ازنا و چگنی در وضعیت نارنجی و شهرستان رومشکان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند .

وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی مبتلایان به کرونا در سطح استان در حال افزایش هستند و وضعیت در استان شکننده است که در صورت ادامه این روند شرایط در هفته‌های آتی بدتر خواهد شد، بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات بیش از پیش ضرورت پیدا می کند .

ثمینی با تاکید بر تسریع در روند واکسیناسیون افزود: در جلسه امروز مقرر گردید دستگاه های اجرایی استان همکاری های لازم را با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه اجرای واکسیناسیون داشته باشد تا بتوان با استفاده از ظرفیت های بیشتر، سرعت در واکسیناسیون افراد واجدالشرایط را افزایش داد و در ادامه شاهد کاهش تعداد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا باشیم .

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تشدید مراقبت ها در اماکن عمومی مانند تالارهای پذیرایی بسیار ضروری بوده و لازم است این اماکن بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا فعالیت کنند و نظارت های دوره ای نیز توسط نهاد های ذیربط صورت پذیرد .

ثمینی تصریح کرد: در جلسه امروز مطرح شد، قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون آموزگاران و اساتید دانشگاه را در کنار بازگشایی مدارس و دانشگاهها در دستور کار قرار دهند و با توجه به این موضوع لازم است از هم اکنون پیش‌بینی‌ها برای واکسیناسیون این قشر جامعه مد نظر قرار گیرد .

وی در پایان یاد آور شد: از هم استانی های محترم می‌خواهیم کمافی السابق نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند و از حضور در تجمعات، پارک ها، بوستان ها و آرامستان ها خودداری کنند تا بتوانیم در جهت مهار ویروس و بازگشت به شرایط عادی موفق باشیم .

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close