اخبار جهان

ترامپ انتخاب قاطع جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری

روزهای بروجرد- دونالد ترامپ قاطعانه در یک نظرسنجی بر سر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در محل کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران پیروز شد که این نشان دهنده ابعاد تسلط این رئیس جمهور سابق بر حزب جمهوریخواه است.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ نوشت: دونالد ترامپ در این نظرسنجی بر سر کاندیداهای ریاست جمهوری بالقوه جمهوریخواهان در طی گردهمایی سه روزه این کنفرانس در شهر دالاس، محبوبیت ۹۸ درصدی داشت و از سوی ۷۰ درصد از شرکت کنندگان در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران انتخاب شد. در جایگاه دوم نیز رون دسانتیس، فرماندار فلوریدا با ۲۱ درصد رای و با فاصله‌ای زیاد قرار داشت.

در سوالی دیگر بر سر انتخاب کاندیداها بدون شرکت دادن ترامپ، دسانتیس انتخاب ۶۸ درصد شرکت کنندگان بود و مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا نیز با ۵ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت و دونالد جونیور، پسر رئیس جمهور سابق آمریکا و تد کروز، سناتور ایالت تگزاس با چهار درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. کروز در جواب به سوالی که در آن ترامپ نیز شرکت داشت، با یک درصد رای جزو شش کاندیدای بالقوه بود.

آرای حمایتی ترامپ در این کنفرانس نسبت به کنفرانس قبلی اقدام سیاسی محافظه کاران مربوط به ماه فوریه در فلوریدا که در آن ۵۵ درصد در برابر رای ۲۱ درصدی دسانتیس، کسب کرده بود، افزایش یافته است.

این رئیس جمهور سابق آمریکا پیش از این دورنمای نامزدی مجددش برای ریاست جمهوری را مطرح کرده است. ترامپ در مصاحبه با برنامه ماریا بارتیرومو موسوم به “ساندی مورنینگ فیوچرز”  به این مجری فاکس نیوز گفت، جوابش درباره نامزدی مجدد برای کاخ سفید را می‌داند اما نمی‌تواند از بابت قوانین مالی کمپینها برای کاندیداهای اعلام شده، آن را فاش سازد.

ترامپ در جریان سخنرانی مهمش در اختتامیه کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران در روز یکشنبه با شعار “چهار سال دیگر” از سوی ۴۰۰۰ شرکت کننده این کنفرانس مواجه شد. در این کنفرانس سخنران‌ها به او ادای احترام کرده و در صحبتهایشان به او اشاره می‌کردند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close