لرستانویژه ها

افزایش ۱.۵ درجه‌ای دمای هوای لرستان نسبت به پارسال

روزهای بروجرد- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی از روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری شاهد افزایش یک تا ۲ درجه دمای هوا در سطح استان هستیم.

زینب اکبری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در پی بروز خشکسالی و تغییرات اقلیمی که در سطح دنیا و در کشور شاهد هستیم امسال حاکمیت زودهنگام موج گرما در استان لرستان را نیز مشاهده کردیم.

وی به گرم شدن هوا در لرستان اشاره کرد و افزود: امسال در خردادماه دماهای روزانه نسبت به سال گذشته به صورت میانگین یک و نیم درجه افزایش داشت و نسبت به بلند مدت نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دما در این ایام بودیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان لرستان گفت: به طور کلی برای ماه خرداد برای همه نقاط لرستان شاهد افزایش دما بودیم اما این افزایش دما فقط مختص لرستان نبود و در تمام نقاط کشور رخ داد، همچنین با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان فصل تابستان نیز روند افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته به طور میانگین شاهد افزایش دمای ۲ درجه‌ای تا پایان تابستان خواهیم بود.

وی کاهش چشمگیر بارش‌ها در سال آبی جاری را یکی از مهمترین عوامل افزایش دمای هوا برشمرد و عنوان کرد: در سال آبی جاری شاهد کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در نقاط مختلف استان بودیم.

اکبری ادامه داد از طرف دیگر پدیده تغییر اقلیم در سطح دنیا باعث شده است که شاهد تغییر شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف دنیا باشیم، به نحوی که در حال حاضر گرمای هوا در تابستان امسال نسبت به سالیان گذشته افزایش داشته است.

وی به پیش بینی هوا در هفته‌های آتی اشاره کرد و گفت: ثبت رکوردهای دمایی نشان می‌دهد در دهه سوم تیر تا نیمه مرداد ماه شاهد گرمای هوا در استان لرستان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان در پایان عنوان کرد: طبق نقشه‌های هواشناسی در یکی دو روز آینده تغییر خاصی در دمای هوای استان شاهد نخواهیم داد اما روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری شاهد افزایش یک تا ۲ درجه دمای هوا در سطح استان هستیم.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close