اخبار بروجرد

افزایش بیماران کرونایی بروجرد

روزهای بروجرد- معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد گفت: متاسفانه پیش بینی های ورود موج پنجم کرونا درست از آب درآمد طوری که آمار بستری ها روز به روز در حال افزایش است.

شهرام ممدوحی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان آیت الله بروجردی در طول روز زیاد شده و همین امر سبب بالا رفتن تعداد بستری‌ها شده است. هرچند پیش بینی چنین روزی را می‌کردیم و می‌دانستیم با این روش و شلوغی اماکن عمومی موج پنجم را هم تجربه می‌کنیم.

وی افزود: برای بستری بیماران از جهت امکانات و تجهیزات هیچ مشکلی نیست و تخت و دارو به میزان لازم در نظر گرفته شده است تنها مشکل ما افزایش تعداد بیماران است که باید به تمام آنها رسیدگی شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد عنوان کرد: وحشت ما از جایی‌ست که تعداد بستری‌ها روز به روز افزایش پیدا کند و بیش از حد معمول شود در این صورت نیاز به بخش مراقبت ویژه افزایش پیدا می‌کنیم.

دستورالعمل‌های بهداشتی نادیده گرفته می‌شود

ممدوحی با اشاره به شلوغی و رفت آمد در خیابان‌های سطح شهر تصریح کرد: متاسفانه عادی انگاری در بین مردم به شدت وجود دارد و همه به عینه می‌بینیم. خیابان‌ها و پارک‌ها شلوغ و پرتردد است و در کمال آرامش دورهمی‌های بوستان‌ها و فضاهای سبز نیز برقرار است بدون اینکه فاصله اجتماعی رعایت شود. همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پاساژها و بازار هم به همین صورت است و اصلا نشانه‌ای از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مکان‌ها دیده نمی‌شود‌.

وی تاکید کرد: در شرف یک اتفاق بد هستیم انگار این بیماری از بین رفته و وجود ندارد، در صورتی که این گونه نیست و ویروس به شدت در حال انتشار به همه جا است در خواست ما از همشهریان بروجردی این است که اجازه ندهیم که اتفاق بدی بیفتد، پس به خاطر سلامت و نجات خانواده و اطرافیانمان و به خاطر عزیزانی که در این مدت از دست دادیم کمک کنیم تا ویروس مهار شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در مورد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نصب العین خودمان قرار دهیم و استفاده از ماسک، رعایت فاصله بهداشتی را مد نظر بگیریم. تقاضای شبکه بهداشت و درمان و کادر درمان از مردم عزیز این است که عروسی‌ها، مهمانی‌ها و دور همی‌ها را تعطیل کرده و اگر ضرورتی هست در کمترین تعداد ممکن برگزار شود تا شاهد این گونه مسائل نباشیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close