اخبار بروجرداخبار لرستان

افتتاح آزادراه خرم‌آباد بروجرد در آینده‌ای نزدیک

روزهای بروجرد- مدیرکل راه وشهرسازی لرستان از افتتاح آزادراه خرم‌آباد-بروجرد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 وحید کرم‌الهی در جمع خبرنگاران از افتتاح چندین پروژه مهم در استان خبر داد و اظهار کرد: در ماه‌های پایانی دولت هستیم و با وجود محدودیت‌های اعتباری و شرایط سخت اقتصادی با عزم، اراده و تلاش دولتمردان و پیگیری در وزارت راه و شهرسازی  کارهای خوبی در استان انجام  و در حال اتمام است که بزودی به بهره‌برداری خواهند رسید و مردم از این منافع و مواهب پروژه‌ها استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین پروژه‌ای که در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید آزادراه خرم‌آباد-بروجرد است، افزود: با وجود این پروژه مسیر خرم‌آباد به بروجرد از ۱۰۰ کیلومتر به ۶۸ کیلومتر می‌رسد یعنی ۳۲ کیلومتر کاهش مسافت خواهد داشت.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان گفت: با بهره‌برداری از این پروژه زمان سفر از خرم‌آباد به بروجرد حداکثر به ۴۰ دقیقه می‌رسد که این در صرفه‌جویی مصرف سوخت، جلوگیری از سوانح جاده‌ای و تسریع در صنعت حمل ونقل شمال به جنوب موثر خواهد بود و منشا تحول برای استان است.

کرم‌الهی ادامه داد: پروژه دیگر توسعه فرودگاه خرم‌آباد است که تا پایان مرداد ماه به پایان خواهد رسید.

پروژه زیرگذر فیروزآباد به طول  ۱.۲ کیلومتر به پایان رسیده است

وی با بیان اینکه در حوزه راه‌ها نیز در اداره کل راه و شهرسازی لرستان، ۲۵ کیلومتر چهارخطه را به اتمام رساندیم که زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت، بیان کرد: همچنین پروژه زیرگذر فیروزآباد به طول ۱.۲ کیلومتر به پایان رسیده است و در روزهای آینده شاهد بهره‌برداری و افتتاح آن خواهیم بود. 

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه‌ها در حوزه راه،پل کاکارضاست که  به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

صرف ۱۵۰ میلیارد تومان در پروژه راه‌های استان

کرم‌الهی گفت: مجموع اعتبار هزینه شده در پروژه‌های راه و شهرسازی لرستان، ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که با توجه به طول زمانی که صرف اجرای این پروژه‌ها شده ارزش تقریبی آنها حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در حوزه بازسازی خسارات ناشی از سیل، همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای حدود ۲۸ پل بزرگ و کوچک و آبرو را به بهره‌برداری رساندند، خاطرنشان کرد: مهمترین آنها پل بزرگ بابازید، پران پرویز و پل حیات‌الغیب بوده است.

افتتاح ۲۵ دستگاه پل و آبرو در استان

وی از  افتتاح ۲۵ دستگاه پل و آبروهای دیگر با صرف اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها ماحصل تلاش و همدلی همکاران، بخش خصوصی، پیمانکاران، مشاوران، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بوده است. 

کرم‌الهی اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در پروژه بزرگ آزادراه خرم‌آباد-بروجرد سنگ تمام گذاشتند و دولت نیز منابع مالی بسیار خوبی(تاکنون ۱۴۰۰میلیارد تومان اعتبار) به این پروژه تزریق کرده است.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close