اخبار بروجرداخبار لرستانویژه ها

استاندار لرستان هشدار داد: افزایش روند بستری ها و متعاقب آن مرگ بر اثر کرونا در هفته های آتی

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: بر اساس گزارشات اعلام شده از ستاد ملی مقابله با کرونا، موج پنجم کرونا در کشور آغاز شده و متاسفانه بسیاری از استان ها درگیر این موج شده اند.

سید موسی خادمی افزود: در لرستان نیز شواهدی از ورود موج پنجم مشاهده می شود و تعداد شهر های وضعیت قرمز استان از دو شهر به چهار شهر افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: سایر شهر های استان که هفته گذشته در وضعیت زرد قرار داشتند، وارد وضعیت نارنجی شده و فقط رومشکان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد .

رئیس‌ ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: بررسی آمارها از افزایش روند بستری ها و متعاقب آن مرگ بر اثر کرونا در هفته های آتی حکایت دارد که لازم است مردم، اصناف و کسبه در روزهای آینده در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیشتر همکاری کنند .

خادمی تاکید کرد: تا می توان باید از ترددهای غیرضروری در سطح شهر، پارک ها و اماکن عمومی پرهیز کرد و ادارات نیز با رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا و استفاده از شرایط دورکاری کارکنان، نسبت به کنترل وضعیت بیماری اهتمام داشته باشند .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ورود استان به موج جدید کرونا و افزایش سرعت انتقال ویروس جهش یافته موسوم به دلتا، از مردم می خواهیم هر گونه مراسم منجر به تجمع مانند عزاداری یا عروسی را برگزار نکنند و از حضور در این قبیل تجمعات اکیدا دوری کنند .

استاندار لرستان افزود: تاکنون شواهدی از حضور ویروس دلتا در لرستان مشاهده نشده و تمامی مبتلایان جدید مربوط به ویروس قبلی هستند، اما باید در نظر داشت این ویروس تا مرزهای استان رسیده و در صورت ورود، افزایش شدت در موج پنجم را منجر می شود.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close