اخبار بروجردویژه ها

استاندار: تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در بروجرد از مطالبات مردم لرستان است

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در بروجرد از مطالبات مردم و مسوولان این استان است.

به گزارش ایرنا، سیدموسی خادمی در آیین بهره برداری ۱۵ طرح بهداشتی درمانی لرستان همزمان با سراسر کشور با حضور وزیر بهداشت بیان کرد: لرستان با  ۲.۲ درصد جمعیت کشور ۳.۶ درصد مبتلایان به کرونا را دارد و عامل این امر هم روابط فامیلی و برگزاری تجمعات و مراسم های عزاداری است و بیش از میانگین کشور مبتلا داریم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه کمتر از میانگین کشور و ۲.۵ درصد فوتی‌های کشور را به خود اختصاص داده‌ایم، اظهار داشت: در لرستان ورودی بیمار زیاد است اما خروجی‌های موفقیت آمیز بیشتر است.

خادمی ادامه داد: لرستان با وجود اینکه یک دانشگاه علوم پزشکی دارد و با کمبود تجهیزات اما کادر درمان با روحیه ایثارگری به خوبی کار کردند و از مطالبات استان راه اندازی یک دانشگاه دیگر به ویژه در بروجرد است.

وی افزود: الان حدود یک هزار تخت در دست احداث داریم و از محل اعتبارات بانکی شروع شده و با تلاش نمایندگان صورت گرفته است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: جمع اعتبارات سه بیمارستان نیایش خرم‌آباد، رازی کوهدشت و گهر دورود سال قبل پنج میلیارد تومان اعتبار داشتند و امسال به ۱۱۰ میلیارد رسیده است که نیازمند مساعدت وزیر بهداشت برای تخصیص است.

به گزارش ایرنا روز سه شنبه ۲۹ تیرماه ۱۵ طرح بهداشتی و درمانی  در هشت شهرستان خرم آباد، پلدختر، کوهدشت ، رومشکان ، سلسله ، دلفان، بروجرد و ازنا در قالب سی و هشتمین “آئین پویش ره سلامت “با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در لرستان بهره برداری می‌شود.

این طرح ها شامل اورژانس ۱۱۵ بین شهری رازان خرم آباد، بخش آنژیو گرافی بمارستان شهید مدنی، کلینیک ویژه خرم آباد، بخش ال دی آر بیمارستان شهید رحیمی، اورژانس بین شهری چم مورت پلدختر، اورژانس بین شهری جغاپیت کوهدشت، اورژانس بین شهری پادروند رومشکان، کلینیک ویژه الشتر، بخش سی تی اسکن بیمارستان ابن سینا، کلینیک ویژه بروجرد، بخش ام آر آی بیمارستان آیت الله بروجردی، دیالیز بیمارستان شهید ولیان و بخش سی تی اسکن بیمارستان امام علی (ع)ازنا و کلینیک ویژه ازنا است.

این طرح ها با اعتبار حدود ۲۸ میلیارد تومان آماده بهره برداری شده اند و با افتتاح این طرح ها هشت هزار و ۶۳۶متر مربع به فضای بهداشت و درمان لرستان افزوده می شود.

وزیر بهداشت امروز پس از حضور در تپه شهدای خرم آباد و بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در مراسم بهره برداری این طرح ها در سالن بانک صادرات حضور یافت.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close