ورزش

چشم امید ایران به نمایندگان بدمینتون و دوچرخه‌سواری در المپیک

روزهای بروجرد- ورزش کشورمان این روزها در شور و هیجان حضور در بازی‌های المپیک توکیو به سر می برد. رقابت‌هایی که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و برترین‌های هر رشته پس از طی کردن مراحل سخت گزینشی‌ ها در طی این چهار سال جواز حضور در این رویداد حساس را از آن خود می‌کنند.

به گزارش برنا دوچرخه سواری ایران که مدتهاست از روزهای خوب خود فاصله گرفته در سی و دومین دوره مسابقات المپیک نیز تنها با یک نماینده راهی دهکده بازیها خواهد شد. دوچرخه سواری ایران پس از چندین دوره که به عنوان صدرنشین آسیا سه سهمیه در بازی‌های المپیک در بخش جاده به دست می‌آورد، این دوره تنها با یک رکابزنان در بخش جاده بازی‌های المپیک توکیو شرکت خواهد کرد.

دوچرخه سواری با اینکه همیشه در المپیک‌ها حضور پررنگی داشته اما نمایندگان ایران در هیچ دوره عملکرد قابل دفاعی را ارائه نکردند. بهترین نتیجه تاریخ دوچرخه سواری ایران در المپیک در بازی‌های ۲۰۰۸ پکن به دست آمد. در  المپیک پکن حسین عسکری علاوه بر اینکه موفق شد از خط پایان عبور کند در جایگاه ۵۲ این مسابقات ایستاد. دوچرخه سواری کشورمان حالا این روزها با حضور سعید صفرزاده قرار است یازدهمین دوره حضور در بازی‌های المپیک را تجربه کند.

3825011

سعید صفرزاده در چند سال اخیر رکوردهای خوبی را به ثبت رساند تا محمد پراش سرمربی تیم ملی او را به عنوان نماینده رکابزن کشورمان در توکیو معرفی کند. تنها رکابزن ایران در توکیو در مسابقات تور چین که خرداد سال ۹۸ برگزار شد دچار مصدومیت شد و این آسیب دیدگی او را تا فروردین ۱۴۰۰ از حضور در مسابقات محروم کرد. صفرزاده پس از پشت سرگذاشتن مصدومیت در فرودین ۱۴۰۰ در تور مولانا ترکیه شرکت کرد و در رده ۲۳ این مسابقات قرار گرفت. رکابزن المپیکی ایران عصر ۲۰ تیرماه سال جاری نیز در تور یک روزه ترکیه که در مسافت ۱۴۰ کیلومتر برگزار شد با عبور از خط پایان در رده چهارم این مسابقات جای گرفت. هرچند با بررسی وضعیت این روزهای دوچرخه سواری ایران و تدارکات خوب رقبا در سایر کشورها کار نماینده ایران دشوار خواهد بود ولی با این اوصاف باید منتظر ماند و دید مرد برتر جاده های ایران چه نتیجه ای را در توکیو رقم خواهد زد.

ثریا-آقایی-در-تمرین-تیم-ملی-بدمینتون

بدمینتون دیگر رشته تک سهمیه‌ای ایران در بازی‌های المپیک توکیو به شمار می‌رود. تنها سهمیه بدمینتون ایران توسط ثریا آقایی بعد از ۱۳ سال غیبت این رشته در المپیک به دست آمد. پیش از او کاوه محرابی موفق به کسب مجوز المپیک برای رقابت‌های ۲۰۰۸ پکن شده بود. آقایی اولین دختر بدمینتون باز راه یافته به المپیک توکیو است.

بدمینتون باز المپیکی ایران که در یک سال اخیر به دلیل مصدومیت و محدودیت‌های کرونایی که لغو اکثر مسابقات ورزشی را به دنبال داشت در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده بود اما به دلیل رنکینگ بالا موفق شد جواز حضور در رقابت‌های المپیک را دریافت کند. آقایی در بازی‌های المپیک بر اساس قرعه کشی انجام شده در گروه G این مسابقات باید به مصاف اجیلو بین از چین و ناباها از مالدیو برود. مسابقات مرحله گروهی بدمینتون از دوم مرداد یک روز بعد از افتتاحیه بازی‌ها برگزار خواهد شد. آقایی که در فاصله ۲۷ روز مانده به آغاز مسابقات موفق شد از طریق رنک سهمیه المپیک را از آن خود کند فرصت زیادی برای آماده سازی نداشت ولی با این حال این روزها به شدت در حال تمرین جهت حضور پرقدرت در این رویداد مهم جهانی است. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close