اخبار ایرانگوناگون

حقایق باورنکردنی درباره سیم‌کارت‌های میلیاردی

روزهای بروجرد- خرید خط ۰۹۱۲ با چهار رقم اول ۱۱۱۱ و سه رقم پایانی ۳۳۰ نیازمند دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وجه رایج مملکت است. اگر متوسط قیمت دلار را در ماه گذشته ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان فرض کنیم، قیمت این سیمکارت به حدود ۷۸ هزار دلار می‌رسد که برای خرید یک دستگاه مرسدس بنز کلاس S کفایت می‌کند. چند خط ۰۹۱۲ دیگر با ارزش یک تا ۲.۵ میلیارد تومان آگهی شده‌اند و صاحبانشان برای آن‌ها در به‌در دنبال مشتری می‌گردند. وسط آگهی‌ها چندتایی سیمکارت رند ایرانسل هم به چشم می‌خورد. مثل سیمکارتی دائمی با پیش‌شماره ۰۹۳۶ که به‌صورت رند تکرارشونده به عدد‌های ۳۶، ۱۸، ۱۸ و بالاخره ۹ ختم می‌شود و قیمت فروش آن را یک میلیارد تومان تعیین کرده‌اند.

به گزارش فرارو، خرید سیمکارت ایرانسل با پیش‌شماره دائمی ۰۹۳۵ و سه رقم اول ۹۴۴ و چهار رقم پایانی ۴۴۴۴ به ۵۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد. بعضی‌ها پس از شنیدن این عدد‌ها سرشان را به نشانه تاسف تکان می‌دهند و می‌گویند کسی حاضر نیست بابت یک سیمکارت موبایل این اندازه پول خرج کند. لابد خبر ندارند در بازار سیمکارت‌های رند عدد‌های افسانه‌ای زیادی وجود دارد. مثلا دو سال قبل، خبری درباره فروش یک سیمکارت رند با قیمت ۳۰ میلیارد تومان منتشر شد.

خرید خط ۰۹۱۲ با قیمت افسانه‌ای

خرید خط ۰۹۱۲ رند از نظر شما احتمالا دل شیر می‌خواهد یا مقداری شوریدگی و دیوانگی، اما فروشنده‌ها می‌گویند با وجود قیمت‌های نجومی و میلیاردی، سیمکارت‌های رند به‌راحتی و در کسری از ثانیه معامله می‌شوند. خریداران آنها، بیشتر شرکت‌های تبلیغاتی و هلدینگ‌های بین‌المللی هستند. آن طرف قضیه هم داستانی شنیدی دارد. یکی از کسانی که صاحب سیمکارت رند است می‌گوید پس از اینکه چندین و چند بار تماس‌هایی دریافت کرد که در آن پیشنهاد‌هایی برای خرید سیمکارتش دریافت کرد، وسوسه شد خودش آن را آگهی کند، اما با ۵۰۰ میلیون تومان هم کسی حاضر نیست آن را بخرد.

بررسی‌های فرارو، تعداد قابل‌توجهی از آگهی‌های فروش سیمکارت رند، بیشتر از یک سال قبل منتشر شده‌اند. فروشنده‌ای می‌گوید در همین بازار فعلی، قیمت سیمکارت کد یک بین ۴۰ تا ۴۶ میلیون تومان است، ولی اگر عدد‌هایی که بعد از کد یک آمده‌اند، هماهنگ باشند قیمت بالا و بالاتر می‌رود و حتی ممکن است به ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برسد. تعداد شماره‌های خیلی خاص زیاد نیست. نهایتا پنج تا شش تا شماره خاص ممکن است به میزان ارزش ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان برسند. جفت شدن چند شماره مشابه، مثل هفت عدد یک یا هفت عدد دو، چنین حالت افسانه‌ای به قیمت سیمکارت می‌دهد. خیلی از فروشنده‌ها اصلا سمت چنین سیمکارتی نمی‌روند و از آن فرار می‌کنند.

خرید خط ۰۹۱۲ به شماره عادی

خرید خط ۰۹۱۲ با کد یک، به‌گفته فروشنده‌ها در حال حاضر با بودجه زیر ۴۰ میلیون تومان امکان‌پذیر نیست. متوجه که هستید؟ دیگر درباره سیمکارت‌های رند حرف نمی‌زنیم و منظورمان از کد یک، سیمکارت‌های معمولی است. فروشنده‌ها می‌گویند قیمت سیمکارت کد یک ممکن است به یک میلیارد تومان هم برسد.

خرید خط ۰۹۱۲ با کد دو و سه، به حداقل ۱۴ میلیون تومان بودجه نیاز دارد. قیمت سیمکارت ۰۹۱۲ کارکرده با کد چهار و پنج، از ۱۰ میلیون تومان به بالا است و کف قیمت سیمکارت کد ۶ همراه اول به حدود ۹ میلیون تومان می‌رسد. با حدود هشت میلیون تومان می‌توان یک سیمکارت ۰۹۱۲ کد هفت خریداری کرد و قیمت خرید خط ۰۹۱۲ با کد هشت به حداقل هفت میلیون تومان می‌رسد. بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد برای انتخاب و خرید خط ۰۹۱۲ با کد ۹ از بین آگهی‌های منتشر شده در اینترنت باید شش تا ۱۸۰ میلیون تومان پول خرج کرد.

شیوه شناسایی خط ۰۹۱۲ رند

فروشنده‌‌ها می‌گویند قیمت سیمکارت کد یک بین ۴۰ تا ۴۶ میلیون تومان است

قیمت سیمکارت رند حساب و کتاب خاص خود را دارد؛ در این بازار با اصطلاحاتی مانند سیمکارت رند آیینه‌ای، سیمکارت رند دو تایی، سیمکارت رند پله‌ای، سیمکارت رند هزارتایی، سیمکارت رند معمولی و… روبرو می‌شوید که قیمت سیمکارت را تعیین می‌کنند.

سیمکارت رند پله‌ای‌: این مدل شامل شماره‌هایی می‌شود که حداقل چهار رقم اول یا آخر آن‌ها را اگر دو رقم دو رقم جدا کنیم، رقم یکان یا دهگان آن‌ها برابر باشند و به دو دسته پله‌ای از اول و پله‌ای از آخر تقسیم می‌شوند.

سیمکارت رند آینه‌ای‌: این نوع رند شامل شماره‌هایی می‌شود که حداقل چهار رقم اول یا آخر شماره به‌صورت قرینه قرار گرفته باشند. مانند: ۵۱، ۱۵، ۰۹۱۲ یا ۴۱، ۱۴ *** ۰۹۱۲ در صورتی که سه رقم اول و آخر شماره نیز قرینه باشند باز هم شماره رند آینه‌ای به‌حساب می‌آید.

سیمکارت رند ترازویی: به شماره‌هایی که سه رقم ابتدایی شماره با سه رقم انتهایی دقیقا یکسان باشد، رند ترازویی می‌گویند.

سیمکارت رند ترتیبی: در صورتی که حداقل سه رقم از شماره به‌صورت اعداد پشت سر هم و به ترتیب در ابتدا یا انتهای شماره قرار گیرند به آن رند ترتیبی گویند و به دو مدل ترتیبی از اول و ترتیبی از آخر تقسیم‌بندی می‌شوند.

سیمکارت رند جفت جفت: شماره‌هایی که در آن اعداد بعد از پیش شماره یا در انتهای شماره به صورت دو رقم، دو رقم یکسان باشد رند جفت جفت می‌گویند. مانند: *** ۸۵، ۸۵، ۰۹۱۲ یا ۲۶، ۲۶ *** ۰۹۱۲. این نوع شماره‌های رند دارای انواعی مثل جفت جفت اول، جفت جفت از آخر، سه جفت از اول و سه جفت از آخر هستند.

سیمکارت رند ۱۰ دهی: در این نوع رند اعداد تشکیل‌دهنده شماره به‌صورت مضرب‌های ۱۰ یا مضرب‌های ۱۰ در آن‌ها به‌صورت پله‌ای در ابتدا یا انتهای شماره قرار گرفته‌اند.

سیمکارت رند هزاری و ۱۰ هزاری: همانگونه که از اسم آن مشخص است اعداد به‌صورت هزار، ۱۰ هزار یا مضربی از آن در ابتدا یا انتهای شماره قرار می‌گیرند.

سیمکارت رند میلیونی: شماره‌هایی که حداقل پنج عدد صفر در آن‌ها وجود داشته باشد، به‌صورت میلیون خوانده می‌شوند و از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند.

سیمکارت رند تکراری‌: اگر در یک شماره یک عدد به‌صورت مرتب و پشت سر هم تکرار شود به آن رند تکراری می‌گویند. هر چه تعداد تکرار عدد مورد نظر بیشتر باشد، شماره از مرغوبیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

سیمکارت رند تکرار پیش‌شماره: شماره‌هایی که در ابتدا یا انتهای آن‌ها پیش‌شماره مجددا تکرار می‌شود، به‌دلیل سادگی در به‌خاطر سپردن شماره رند محسوب می‌شوند.

سیمکارت رند تاریخ تولدی: شماره‌هایی که با یک تاریخ تولد شروع می‌شوند یا به یک تاریخ تولد که معمولا یکی از سال‌های شمسی است، ختم می‌شوند را رند تاریخ تولدی می‌گویند.

سیمکارت رند متشکل از دو رقم: در صورتی که اعداد شماره، تنها از دو عدد تشکیل شده باشند، دارای قیمت بالایی بوده و رند به حساب می‌آیند.

سیمکارت رند تکرار دو رقم یکی: اگر چهار رقم اول یا آخر شماره به صورت xxyy باشند این نوع شماره رند را تشکیل می‌دهند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close