لرستانویژه ها

تمام روستاهای لرستان تا سال ۱۴۰۱ گازرسانی می‌شوند

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، پرونده روستاهای واجد شرایط گازرسانی در لرستان در سال ۱۴۰۱ بسته می‌شود چون اکنون تنها حدود ۹ درصد روستاهای استان گاز ندارند.

به گزارش ایرنا، “کرم گودرزی” در پانزدهمین نشست خبری مجازی مدیران با رسانه‌های استان افزود: اکنون ۳۳۵ هزار خانوار شهری و ۱۵۳ هزار و ۸۴۴ خانوار روستایی در یک هزار و ۸۸۱ روستا از نعمت گاز بهره مند هستند.

گودرزی ادامه داد: از ۴۸۸ روستای لرستان که تاکنون گازرسانی نشده، عملیات اجرایی ۱۹۲ روستا در حال انجام، همچنین ۲۶ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار  و ۹۸ روستا بازاریابی و طراحی آنها انجام شده و ۱۷۲ روستا در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گازرسانی می شود.

وی با بیان اینکه میانگین درصد بهره مندی روستاها در کشور از گاز طبیعی ۸۴.۴ درصد است که در لرستان این رقم ۹۱ درصد است، تصریح کرد: با اجرای طرح گازرسانی علاوه بر اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کمک مهمی به حفظ محیط زیست می شود.

وی اظهار داشت: در روستاهای دارای طرح هادی هیچ مشکلی برای گازرسانی آنها نداریم اما در برخی روستاها متقاضیان خارج از طرح هادی قرار دارند چون این روستاها فاقد مجوز هستند نمی توانیم خدمات بدهیم.

جشن لرستان سبز برگزار می شود

مدیرعامل شرکت گاز لرستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۵ روستا و ۲۴۹ واحد صنعتی در لرستان گازرسانی شده است و اکنون استان از نظر استانداردها و شاخص های تعریف شده ملی گاز، استان سبز است.

گودرزی گفت: اکنون شهرستان های بروجرد، کوهدشت، سلسله، ازنا و دورود و خرم آباد به عنوان شهرستان های سبز در استان هستند.

وی ادامه داد: در مراسم پویش سبز گازرسانی که توسط وزیر نفت در کشور اجرا می شود، جشن سبز بودن استان از نظر گازرسانی به روستاها و شهرها را با حضور وزیر نفت برگزار خواهیم کرد.

وی درباره وضعیت مصرف گاز در زمستان استان گفت: ۱۳ درصد در پیک مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل بود که مردم و دستگاههای اجرایی کمک کردند که به رقم ۶ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در ادامه افزود: عمده پروژه های عمرانی و زیرساختی کشور تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت اما هیچ کدام از پروژه های شرکت گاز لرستان با مشکل مواجه نشد.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست های مهم شرکت ملی گاز ایران جایگزینی گاز به عنوان یک سوخت ارزان و پاک است که در لرستان به همین منظور ۲۴۰ هزار مترمکعب گاز جایگزین کرده ایم و اکنون یک هزار و ۸۲۷ صنعت بزرگ و کوچک از نعمت گاز بهره مند هستند و هیچ محدودیتی برای گازرسانی به صنایع وجود ندارد.

۱۴ درصد مشترکان لرستانی از گاز رایگان بهره مند هستند

گودرزی ادامه داد: امسال مشترکانی که کمتر از ۲۰۰ مترمکعب گاز مصرف می کنند تعرفه آنها رایگان شد و در حالی که انتظار بود ۳۰ تا ۴۰ درصد از این مهم بهره مند شوند اما از ۵۳۰ هزار مشترک تنها  ۷۲  هزار و ۴۳  مشترک از این تعرفه بهره مند شدند که حدود ۱۴ درصد است.

وی درباره طلب شرکت گاز از مشترکان نیز ادامه داد: اکنون حدود ۱۶۴ میلیارد تومان از مشترکان گاز در لرستان طلب داریم که عمده طلب ما مشترکان صنعتی هستند و انتظار داریم به ما کمک کنند تا از محل آورده این مبلغ در پروژه های استان استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۹ هزار اشتراک به مردم در مناطق شهری و روستایی واگذار شد که یک هزار و ۴۵۰ فقره درباره مددجویان کمیته امداد و ۴۳۱ فقره مربوط به مددجویان بهزیستی بوده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close