اخبار بروجردویژه ها

فرماندار بروجرد: باید محدودیت‌های شرایط قرمز در شهرستان اعمال شود/ ظرفیت بیمارستان آیت‌ الله بروجردی به زودی تکمیل خواهد شد

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: آمار افزایش بستری بیماران کرونایی در بروجرد نگران کننده است.

احمد گودرزیان در جلسه ستاد مقابله با کرونا که ۱۳ تیرماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بروجرد نارنجی است اما با توجه به افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهرستان وضعیت بروجرد نیز قرمز خواهد شد.

به گزارش ایسنا وی تصریح کرد: آمار امروز افزایش بستری بیماران کرونایی در بروجرد نگران کننده است و احتمال رفتن به سمت پیک قبل وجود دارد.

فرماندار بروجرد با اشاره به قطع شدن برق، خاطرنشان کرد: قطع شدن برق‌ها در شهرستان یک چالش است و موجب ناراحتی مردم شده است.

گودرزیان اضافه کرد: از امروز باید محدودیت‌های در شرایط قرمز در شهرستان اعمال شود و از مراجعه ارباب رجوع بدون ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ادارت شهرستان جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در این راستا گشت‌های برای سرکشی از ادارات شهرستان تشکیل خواهد شد و در صورت تخلف به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: برگزاری هرگونه همایش و گردهمایی ممنوع بوده و صدا و سیما و اداره ارشاد اسلامی باید در راستای استفاده از ماسک فرهنگ‌سازی کنند.

گودرزیان اظهار کرد: فعالیت رستوران‌ها فقط به صورت بیرون‌بر خواهد بود و تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد ممنوع است.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: وضعیت شهرستان شکننده است

شهرام ممدوحی  نیز در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: پیک پنجم در بروجرد آغاز شده که امیدواریم به شدت پیک قبل نباشد در غیر این صورت فاجعه است.

وی تصریح کرد: ویروس دلتا قدرت سرایت و درگیری آن بیشتر است و این در حالی است که ۴۰ الی ۵۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: تا روز گذشته روند شیوع این بیماری در بروجرد کند بود اما امروز تعداد بستری‌ها در شهرستان چشمگیر بوده است.

ممدوحی اضافه کرد: اگر وضعیت بستری‌ها مانند امروز باشد ظرفیت بیمارستان ایت‌الله بروجردی به زودی تکمیل خواهد شد و انتظار می‌رود بازنگری به برخی از مشاغل صورت گیرد.

وی بیان کرد: برخی از مشاغل مانند صنف خیاطان که مراجعه کننده کمی دارند نقشی در شیوع بیماری ندارند ولی برخی از مشاغل مانند تعمیرکاران مشتری زیادی دارند.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد ادامه داد: هر چقدر میزان بستری‌ها افزایش یابد میزان مرگ و میر هم افزایش پیدا می‌کند.

ممدوحی با اشاره به انجام واکسیناسیون در شهرستان، افزود: تاکنون ۶ الی ۷ درصد مردم واکسینه شده‌اند در حالی‌که باید ۷۰ الی ۷۵ درصد مردم واکسینه شوند تا انتقال بیماری صورت نگیرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد ۷۰ به بالا و جامانده‌ها از گروه‌های قبل در شهرستان در حال انجام است.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد تصریح کرد: مردم از برگزاری مراسمات عروسی و عزا با تجمعات زیاد خودداری کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close