لرستان

انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در یک هزار و ۶۴۹ شعبه لرستان برگزار می شود

روزهای بروجرد– مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان گفت: یک هزار و ۲۷ شعبه ثابت و ۶۲۲ شعبه سیار برای این استان در سامانه جامع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ثبت و تایید شد.

کوروش بیرانوند در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از مجموع یک هزار و ۶۴۹ شعبه ثبت شده در سامانه جامع انتخابات، ۸۴۴ شعبه در سطح شهرها و ۸۰۵ شعب روستایی برای اخذ رای مردم در روز یازدهم اسفندماه امسال تعیین شده است.

او افزود: بر اساس زمانبندی انجام شده تا ۱۴ دی ماه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت استان و با هماهنگی شورای نظارت مرکزی انجام می‌شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان با اشاره به اینکه دوره قبلی انتخابات لرستان در یک هزار و ۴۸۹ شعبه اخذ رای برگزار شد، تاکید کرد: در مجموع یک هزار و ۱۰۱ نفر برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان نام نویسی کردند که از این تعداد ثبت نام ۵۶۹ نفر قطعی شد، اما ۱۵ نفر آنها انصراف داد.

بیرانوند با اشاره به تشکیل هیات های اجرایی در ۱۲ شهرستان و ۲۴ بخش لرستان یادآور شد: ۲ هزار و ۸۴۵ مورد استعلام از مراجع پنج گانه برای این افراد صورت گرفت و در نهایت ۶۷ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

او اضافه کرد کرد: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۱۰ نفر در لرستان داوطلب شده اند که این تعداد در انتخابات دوازدهمین دوره ۳۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان همچنین با بیان اینکه در حال حاضر خرم آباد با ۱۱۱ و پلدختر با ۲۰ داوطلب تایید صلاحیت شده به ترتیب بیشترین و کمترین کاندیداها را در سطح استان دارند، بیان کرد: ۸۲ درصد داوطلبان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۱۲ درصد دکتری، ۲ درصد تحصیلات حوزوی و مابقی سایر مقاطع هستند.

بیرانوند گفت: سن مجاز برای داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۰ تا ۷۵ سال بوده که بیشترین محدوده سنی داوطلبان با ۴۰ درصد فراوانی بین ۴۶ تا ۵۵ سال و کمترین نیز با ۲ درصد بین ۷۱ تا ۷۵ سال است.

او با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ثبت نامی ها در استان مرد و ۱۰ درصد زن بوده اند، اظهار داشت: از مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده ۲۱۰ نفر کارمند، ۶ نفر روحانی، ۳۶ نفر استاد دانشگاه، ۸۵ نفر فرهنگی، ۱۲ نفر پزشک، ۴۹ نفر شغل آزاد، ۱۰ نفر نظامی ، ۱۰ نفر نماینده فعلی یا ادوار گذشته ، ۷۰ نفر بازنشسته و مابقی مشاغل هستند.

به گفته مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان امسال علاوه بر بروجرد و خرم آباد تلاش می شود رای گیری الکترونیک در ۹ شهر دیگر لرستان محقق شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با ۱۲ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close