اخبار بروجرد

۱۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد به کشت گندم اختصاص یافت

روزهای بروجرد– مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در راستای طرح ترویج الگوی کشاورزی به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافت.

جواد گودرزی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این مقدار زمین زیر کشت گندم پنج هزار هکتار آبی و ۱۰ هزار هکتار دیم است.

او با اشاره به ضرورت آموزش و ترویج کشاورزی بیان کرد: براساس بررسی که میان بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ صورت گرفته، کشاورزی دارای بیشترین بهره‌وری است زیرا در این مدت میزان بهره‌وری کشاورزی ۱.۵ برابر شده که دلیل آن نفوذ دانش و فناوری در این بخش است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: ارائه راهکارهای علمی، انتقال دانش و فناوری‌های نوین برای افزایش بهره‌وری مصرف آب، کاهش ضایعات، بیمه، مدیریت مخاطرات و تاب‌آوری از جمله دستاوردهای طرح ترویج الگوی کشت است.

گودرزی ادامه داد: سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

او افزود: این شهرستان در تولید پنج محصول گردو، سیب، انگور، گیلاس و آلبالو رتبه اول استان را دارد.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد یادآور شد: همچنین ۴۵ درصد محصول البالو و گیلاس لرستان از باغات شهرستان بروجرد برداشت می‌شود.

گودرزی گفت: شرایط آب و هوایی و اقلیم خاص منطقه و وجود ارقام محلی طعم و رنگ خاصی به این محصولات داده که موجب بازار پسندی در استان‌های اصفهان، مرکزی و کرمانشاه شده است.

او با تاکید بر ایجاد صنایع تبدیلی در بروجرد در راستای حمایت از کشاورزان تاکید کرد، افزود: مرغوبیت تولیدات محصولات باغی بروجرد نیاز واحدهای تولیدی آبمیوه و کمپوت سازی کشور را برطرف کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه ۶۹ هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: شهرستان بروجرد مستعد برای تولید محصولات باغی و زراعی است به طوری که اکنون ۲۰ گونه میوه مرغوب در این شهرستان تولید می‌شود.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close