اخبار بروجرد

قطع برق کارخانه‌های بروجرد افزایش قیمت محصول آن‌ها را به‌دنبال داشت

روزهای بروجرد- مدیر توزیع برق بروجرد با اشاره به قطع برق برخی از کارخانه‌های بروجرد گفت:گران شدن قیمت سیمان و برخی اقلام اساسی در شهرستان از جمله عوارضی بود که پس شروع مجدد کارخانجات سیمان و فولاد به وجود آمد.

علی‌محمد خسروی در گفت‌وگو با تسنیماظهار داشت: به‌دلیل افزایش بی‌سابقه مصرف و همچنین کاهش نزولات آسمانی محدودیت‌هایی در بحث تولید برق در شبکه سراسری به وجود آمد که برای جلوگیری از اعمال خاموشی‌های گسترده شبکه سراسری ناچارا خاموشی‌های پراکنده‌ای بر اساس برنامه از پیش تعیین شده برای مناطق مختلف در شهرستان‌های کل استان و کشور مد نظر قرار گرفت.

وی افزود: طی هفته‌های قبل از حجم قطعی برق در سطح شهرستان کاسته شد و شاید علت قطعی موقت را بسیاری از مشترکین و مردم مطلع نبودند از جمله می‌توان به تعطیلی تمامی کارخانه‌های سیمان، کارخانه‌های فولاد و همچنین صنایع بزرگ که با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کردند، بود. 

مدیر توزیع برق شهرستان بروجرد عنوان کرد: این عامل سبب شده بود تا کسری تولیدی که در شبکه وجود داشت به واسطه تعطیلی بعضی از کارخانجات و کاهش پنجاه درصدی بقیه صنایع جبران شود که متاسفانه عوارضی را به دنبال داشت.

وی بیان کرد: گران شدن قیمت سیمان و برخی اقلام اساسی در شهرستان از جمله عوارضی بود که پس شروع مجدد کارخانجات سیمان و فولاد به وجود آمد و تصمیم براین گرفته شد که مجدد تمام کارخانجات مد نظر به خط تولید برگشته و به ناچار جبران کمبود تولید شبکه سراسری و اعمال خاموشی‌ها از شنبه در بروجرد شروع شده است.

خسروی تاکید کرد: برنامه خاموشی‌ها بر روی سایت توزیع برق استان لرستان و همچنین در فضای مجازی منتقل و به صورت گسترده اطلاع رسانی شده است. در روزهای آینده نیز این اطلاع رسانی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: برای کاهش خاموشی در سطح شهرستان باید مصرف را مدیریت کنیم. مشترکین عزیز حتی الامکان از کولر گازی استفاده نکنند و اگر مجبورند دمای دستگاه را بر روی ۲۵ درجه به بالا بگذارند و کارهای آبی را نیز روی دور کند استفاده کنند. در ساعت‌های اوج مصرف نیز از وسایل پر مصرف برقی مانند اتو، جارو برقی، لباسشویی و سایر لوازم پر مصرف استفاده نشود. تا مقداری از مصرف شبکه سراسری کاهش پیدا کند که نتیجه آن کاهش خاموشی‌های‌ست که  هم اکنون شاهد آن هستیم.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close