اخبار ایران

احتمال قطع توزیع داروخانه‌ای رمدسیور/ فوت ۷ درصد بستری‌های کرونا

روزهای بروجرد- رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی گفت: احتمالا طی روزهای آینده داروی رمدسیور به شکل سرپایی و بیرون از بیمارستان توزیع نخواهد داشت و در نتیجه مشکل این دارو حل خواهد شد.

«حمید عمادی» رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به وضعیت ورودی و خروجی بیماران کرونایی در بیمارستان، بیان کرد: آمار بیماران در  بیمارستان در حال کاهش هستند، در اوج بیماری ما حدود ۴۵۰ بیمار داشتیم، اما الان بیماران کاهش پیدا کرده و به حدود ۳۵۰ نفر رسیده است، اما این رقم هم کم نیست و فقط نسبت به قبل کم‌تر شده است، ما از اوج بیماری در موج سوم هنوز بیمار بیشتری داریم.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی افزود: هر روز حدود ۵۰ تا ۶۰ بیمار بستری می‌شود و همین تعداد نیز مرخص می‌شود که این آمار تقریبا در وضعیت باثباتی است.

وی با اشاره به وضعیت مرگ و میرهای کرونا در بیمارستان، گفت: بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند، اغلب خیلی بدحال هستند، در حقیقت بیماران وقتی دچار شرایط بحرانی می‌شوند به بیمارستان مراجعه می‌کنند که این مسئله شرایط را کمی سخت می‌کند، اما معمولا مرگ و میرهای ما زیاد نیست و ممکن است ۷ الی ۸ درصد بستری‌های ما فوت کنند.

عمادی در مورد پیش‌بینی وضعیت شیوع بیماری، ادامه داد:  من نمی‌توانم وضعیت پیش رو را پیش‌بینی کنم، اما واضح است که اگر مردم رعایت کنند، اوضاع خوب خواهد شد، اما اگر رعایت نکنند و شاهد مسافرت‌‌ در  نیمه خرداد، باشیم به احتمال زیاد پیک مجددی خواهیم داشت. 

وی در مورد کمبود داروی رمدسیور برای بیماران کرونایی گفت: این دارو قبلا فقط در بیمارستان استفاده می‌شد، اما در زمان افزایش شیوع کرونا، چون مراجعه‌ها به بیمارستان زیاد شد و بیمارستان‌ها به حالت اشباع رسید و دیگر جایی نداشت، برای همین تصمیم بر این شد تا دارو را به شکل سرپایی هم در اختیار بیماران قرار دهیم.

عمادی ادامه داد: در واقع برخی با تمهیدات کامل فقط به شکل سرپایی دارو دریافت می‌کردند و بستری نمی‌شدند، این کار باعث کاهش حجم بیمارستانی می‌شد تا بیمارستان‌ها جوابگوی نیاز مردم باشند.

وی گفت: در این شرایط استفاده از رمدسیور خیلی بالا رفت و در نتیجه دارو با کمبود کشوری مواجه شد و توزیع آن در خارج از بیمارستان ممنوع شد.احتمالا طی روزهای آینده این دارو به شکل سرپایی و بیرون از بیمارستان توزیع نخواهد داشت و مشکل این دارو حل خواهد شد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی بیان کرد: ما در بیمارستان امام خمینی، برای تهیه‌ی داروی بیماران تا به حال کمبودی نداشتیم، یعنی اینطور نبوده که بیماری در بیمارستان بستری شود و داروخانه‌های بیمارستان به ما بگویند دارو ندارند، اما الان رمدسیور به این دلیل در بیمارستان کم شد که مصرف سرپایی آن رواج پیدا کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close