اخبار جهان

اعدام ۱۰ نفر در کره‌شمالی به دلیل ارتباط تلفنی مخفیانه با جهان خارج

روزهای بروجرد-  با دستور رهبر کره شمالی، شماری از شهروندان این کشور به دلیل استفاده مخفیانه از تلفن برای برقراری ارتباط با جهان خارج اعدام شدند.

به گزارش «ارم نیوز» امارات، روزنامه «میرور» بریتانیا در گزارشی در شماره چهارشنبه خود از اعدام دست کم ۱۰ شهروند کره شمالی با دستور «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور به دلیل استفاده مخفیانه از شبکه های تلفن چینی برای برقراری ارتباط با جهان خارج خبر داده است.

بنا بر گزارش این روزنامه بریتانیایی، در حالی که گمان می رود تنها ظرف سه هفته، ۱۵۰ نفر در چهار استان واقع در مرز مشترک با چین بازداشت شده باشند، یک منبع در استان مرزی «ریانگ کانگ» در شمال کره شمالی در این باره اعلام کرد که فرآیند بازداشت شماری از شهروندان این کشور از جمله افرادی که از شبکه های تلفن چینی استفاده کردند، صورت گرفته و پس از آن نیز آنها به طور علنی اعدام شدند.

به گفته منبع مذکور که نام وی فاش نشده، از مجموع ۱۰ نفری که اعدام شدند، پنج تن از اهالی شهرستان مرزی «تائهونگدان» در شمال شرق استان ریانگ کانگ در نزدیکی مرز مشترک با چین و پنج تن دیگر نیز از اهالی استان مرزی و همجوار «هامگیونگ شمالی» در شمال شرق کره شمالی بودند در حالی که گمان می رود نزدیک به ۲۰ نفر دیگر نیز پس از آن که به طور علنی محاکمه شدند، از مجازات اعدام نجات یافته باشند.

این منبع ضمن اعلام این که مسئولان امنیت کشور در کره شمالی موظف هستند به سیگنال های خطوط تلفن و دستگاه های شنود پی ببرند و استفاده کنندگان از شبکه های تلفن همراه غیر قانونی را بازداشت کنند، اظهار داشت: بازداشتگاه همانند قفس خرگوش، پر شده از افراد و آنها در کنار توالت می نشینند؛ ملاقات های خانوادگی نیز ممنوع شده و بازداشت شدگان امید خود را از دست داده اند.

در حالی که مردم کره شمالی برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان خود در کشورهای دیگر و دریافت کمک از جهان خارج، به تلفن و سیمکارت های قاچاق متکی هستند، رهبر این کشور استفاده آنها از هر گونه شبکه تلفن همراه از چین و سایر کشورها را ممنوع کرده تا با این کار، از گفت و گوی مردم با مخالفان جدا شده از نظام حاکم در پیوینگ یانگ به ویژه در کره جنوبی و احتمال دسترسی به اطلاعات خارج از کنترل نظام حاکم جلوگیری کند.

 

منبع شفقنا

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close