اخبار بروجرد

جذب سواد آموز در بروجرد ۸۰ درصد افزایش یافت

روزهای بروجرد- مسئول نهضت سواد آموزی بروجرد گفت: جذب سواد آموز در این شهرستان امسال ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است.

عبدالرضا خسروی درگفت و گو با ایرنا افزود: مجموع سواد آموزان جذب شده سال جاری تاکنون ۷۲۱ تن می باشند که در ۱۰۷ کلاس سوادآموزی در حال آموزش می باشند این در حالیست که در سال ۹۶ تعداد سواد آموزان جذب شده ۴۱۷ نفر بودند.

وی اظهار داشت: انتظار می رود افراد بیسواد وکم سواد که سن آنها بین ۱۰تا ۴۹سال می باشد باحضور در کلاس های سوادآموزی از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار شوند.

وی گفت: ریشه کنی بی سوادی نیازمند عزم همگانی و تشویق بی سوادن به جذب درکلاس های نهضت سواد آموزی که این مهم تاکنون دراین شهرستان محقق شده و نرخ بی سوادی به یک درصد رسیده است.

مسئول نهضت سواد آموزی بروجرد گفت: مجموع جمعیت بیسواد۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان بروجرد را سه هزار و ۳۰۰ تن عنوان کرد وافزود: این نرخ در بین قشر بانوان کمتر از یک درصد و در بین مردان ۱.۱۲درصد می باشد.

وی اظهارکرد: هم اکنون ۱۰۷ کلاس نهضت سوادآموزی برای ۷۲۱ بیسواد مطلق درسطح شهر و روستاهای بروجرد دایربوده و علاقمندان می توانند با حضور دراین کلاس ها از نعمت خواندن و نوشتن بهره مند شود.

خسروی اضافه کرد: طرح های نهضت سوادآموزی شامل کتابخوانی، حلقه های کتابخوانی، خود آموز، فرد به فرد و گروهی بوده ومشوق های مالی برای افراد آموزش دهنده وآموزش گیرنده درهرکدام ازاین طرح ها درنظرگرفته شده است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close