اخبار بروجرداخبار لرستانویژه ها

۹۹ هزار دوز واکسن کرونا در لرستان تزریق شد

روزهای بروجرد- قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون ۱۰۱ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شده و ۹۹ هزار دوز برای افراد دارای اولویت دریافت واکسن تزریق شده است.

دکتر” علی فرهادی ” در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه واکسیناسیون علیه کرونا در سال جاری تا دستیابی به ایمنی‌سازی ۷۵ درصد مردم انجام خواهد شد و امیدواریم با تامین و تولید واکسن ملی، این هدف هرچه زودتر محقق شود اظهار داشت: طی روزهای گذشته به دلیل تاخیر در وارد شدن محموله واکسن کرونا به کشور واکسیناسیون کرونا در استان نیز متاثر از این امر با کندی مواجه شده است که طی روزهای آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر سامانه ی واکسیناسیون کرونا به آدرس salamat.gov.ir برای ثبت نام گروه های هدف فعال است.

فرهادی با بیان اینکه یکی از اطلاعاتی که گروه های هدف باید در سامانه ثبت کنند شماره تلفن همراه است عنوان کرد:  براین اساس پس از چند روز از ثبت نام پیامک تاریخ و مکان دریافت واکسن برای فرد متقاضی ارسال خواهد شد و مدت زمان ارسال پیامک پس از ثبت نام بستگی به تعداد واکسن ارسالی برای استان دارد.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: هر چقدر تعداد واکسن های دریافتی در سردخانه‌های استان بیشتر باشد افراد بیشتری واکسینه شده و زمان ارسال پیامک دریافت مکان و زمان دریافت واکسن کوتاه تر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه از ازدحام در مراکز تزریق واکسن خودداری شود، بیان کرد: گروه های هدف واکسیناسیون بهتر است به جای تجمع و ازدحام در مراکز تزریق واکسن در سامانه ی مذکور ثبت نام و منتظر دریافت نوبت واکسن خود باشند.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند اظهار داشت: طی خرداد ماه جاری بطور میانگین روزانه ۲۰۲ نفر به کووید ۱۹ مبتلا و ۱۱۰ نفر نیز بستری شدند و این در حالی است که در این مدت میانگین جان باختگان کرونا نیز ۳.۴ در استان به ثبت رسیده است.

فرهادی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و دوری از تجمعات  دورهمی ها تاکید کرد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close