لرستان

۷۰ میلیارد برای کمربندی دورود اختصاص یافته است

روزهای بروجرد- فرماندار دورود گفت: ۷۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ برای کمربندی شهرستان اختصاص یافته است.

خدانظر دریکوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: احداث کمربندی یکی از مطالبات به‌حق مردم دورود است و جزء معدود شهرهایی است که کمربندی ندارد.

وی تصریح کرد: عدم کمربندی مشکلات متعددی برای شهر به وجود می‌آورد، عبور ماشین‌های سنگین در داخل شهر چه از لحاظ آلودگی‌های صوتی، محیطی و تصادفاتی که اتفاق می‌افتد مزاحمت‌هایی برای مردم دارد.

فرماندار دورود خاطرنشان کرد: این مهم عملاً یکی از مطالبات به‌حق مردم است و پیگیر این طرح هستیم و به‌طور جد دنبال این موضوع هستند.

دریکوند اضافه کرد: حدود شش کیلومتر از این مسیر خاکریزی شده البته طول کل این مسیر ۱۲ هزار و ۲۰۰ متر هست که یک و نیم کیلومتر آن زیر اساس شده و بیس ریخته شده است.

وی بیان کرد:  پل رودخانه تیره دارای سه دهنه ۲۷ متری است حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چهار دستگاه آب‌رو نیز در حال اجرا هست.

فرماندار دورود ادامه داد: یکی از مشکلات عمده در این قسمت وجود معارضین هست که به دلیل طولانی شدن زمان پرداخت هزینه‌ها مالکیت ارزیابی‌های قدیم را قبول ندارند.

دریکوند اظهار کرد: عدم توانایی پیمانکارو تأمین مصالح از دیگر مشکلات این پروژه بوده و مهمتر از همه اینکه اعتبارات به‌موقع تزریق نشده است.

وی تصریح کرد: امسال با تلاشی که شده ۵۰ میلیارد تومان به این محور تخصیص داده شده که باید تلاش کنیم سهم کمربندی دورود را از این اعتبارات بگیریم.

فرماندار دورود خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ میلیارد تومان ماده ۵۶ توسط بانک رفاه تأمین اعتبار شده که در مرحله پایانی است و ۴۰ میلیارد تومان ماده ۵۶ توسعه روستایی هست که مجموعاً ۷۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ برای آن منظور کرده‌اند و سهمی از آن ۵۰ میلیارد محور دورود -داران نیز برای این پروژه وجود دارد.

دریکوند اضافه کرد: گودرزی نماینده مردم دورود با خادمی معاون وزیر جلسه‌ای داشته‌اند که قرار شده هفته آینده کدخدایی از پروژه بازدیدی داشته باشند و قول داده‌اند که تا پایان سال یک باند آن را به بهره‌برداری برسانند که امیدواریم با پیگیری‌های که می‌شود این اتفاق بیفتد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close