اخبار بروجرد

پوستر کنگره ملی “علامه جعفر شهیدی” در خرم‌آباد رونمایی شد

روزهای بروجرد- پوستر کنگره ملی بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی روز چهارشنبه با حضور محمود ثمینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خرم‌آباد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، همایش ملی بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی با محورهای غدیرشناسی، امام علی (ع) شناسی و نهج‌البلاغه شناسی مردادماه امسال با حضور مقامات ملی و استانی در بروجرد برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در این آیین گفت: مفاخر لرستان برای شناخت بیشتر باید به مردم معرفی شوند و همچنین دستگاه های اجرایی مرتبط در این راستا وحدت داشته باشند.

محمود ثمینی افزود: مفاخر لرستان گنجینه های کمیابی هستند که باید خصوصیات اخلاقی و بارز آنها برای نسل جوان تبیین شود.

سیدجعفر شهیدی (۱۲۹۷ در بروجرد – ۲۳ دی ۱۳۸۶ در تهران) رئیس مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام بود.

شهیدی از شاگردان برجسته علی‌اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود و در سال ۱۳۴۰ دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی و تاریخ دریافت کرد، او همچنین در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف زیر نظر سید حسین طباطبائی بروجردی و سید ابوالقاسم خویی تحصیل کرد و درجه اجتهاد داشت.

او به جز همکاری در تدوین فرهنگ معین و لغت‌نامه دهخدا، چهار عنوان ترجمه، سه عنوان تصحیح و تعداد زیادی تالیف دارد که شماری از کتاب‌های وی به زبان‌های خارجی ترجمه شدند و جایزه دریافت کردند.

دکتر جعفر شهیدی خانه خود را به شهرداری اهدا کرد تا در آنجا کتابخانه ای درست شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close