اخبار ایران

استان‌های دارای بیشترین قبولی‌ در کنکور معرفی شدند

روزهای بروجرد– رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه استان‌های قزوین، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، مازندران و آذربایجان شرقی در ردیف استان‌های دوم پذیرش کنکور هستند، گفت: استان‌های تهران، البرز، سمنان و یزد در رده اول میزان قبولی‌ها در کنکور قرار دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس  در نشست با عوامل اجرایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در استان قزوین، گفت: بر مبنای نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ استان‌های تهران، البرز، سمنان و یزد در رده اول میزان قبولی‌ها در کنکور قرار دارند که در این میان استان یزد با ۱۸.۹ درصد قبولی استان اول است.

وی با بیان اینکه استان قزوین از استان‌های رده دوم در میزان پذیرش کنکور است، اضافه کرد: قزوین در کنار استان‌هایی مثل خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، مازندران و آذربایجان شرقی در ردیف استان‌های ردیف دوم قرار دارد و از نظر میزان قبولی‌ها از میانگین کشور بالاتر است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد وضعیت داوطلبان استان قزوین در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ گفت: استان قزوین در بخش پذیرش از طریق آزمون با ۱۳.۲۶ درصد در رده ۱۱ کشوری قرار دارد و با توجه به اینکه میانگین کشور ۱۲.۲۹ درصد است، از این میانگین یک درصد بیشتر در دانشگاه‌ها پذیرش داشته است. در حوزه پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی قزوین با میزان پذیرش ۳۱.۶۷ درصد استان چهاردهم کشور است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close