اخبار بروجرد

نجات کارگران از زیر آوار در بروجرد

روزهای بروجرد- معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی بروجرد از نجات دو کارگر ساختمانی که بر اثر ریزش محل گودبرداری زیر آوار مانده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، نادر موسیوند اظهار کرد: یک مورد حادثه آوار در یک محل گودبرداری شده در اطراف خیابان صفا، به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه دو ایستگاه مرکزی و ابتدای خیابان بهار با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه در قطعه زمینی به‌وسعت ۳۰۰ مترمربع بود که به‌عمق حدود سه متر گودبرداری شده بود. کارگران درون محل گودبرداری شده مشغول کار بودند که به یکباره بخشی از دیواره تخریب شده بود.

معاون عملیاتی آتش‌نشانی بروجرد خاطرنشان کرد: زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند مشاهده کردند دو نفر کارگر زیر آوار گرفتار شده و قادر به خروج نبودند. بلافاصله آتش‌نشانان ایمن‌سازی لازم را انجام دادند و عملیات خاک‌برداری و آواربرداری را آغاز کردند.

موسیوند اضافه کرد: خوشبختانه آتش‌نشانان موفق شدند این دو کارگر را زنده اما در شرایطی که دچار آسیب‌دیدگی جزئی شده بودند از زیر آوار خارج کردند.

وی بیان کرد: نکات ایمنی در گودبرداری و خاک‌برداری باید رعایت شود و در خاک‌برداری‌هایی با عمق بیش از ۱۲۰ سانتیمتر که احتمال ریزش یا لغزش دیواره‌ها وجود داشته باشد، باید با نصب شمع، سپر و مهارهای محکم و مناسب نسبت به حفاظت دیوارها اقدام شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close