اخبار ایران

طرح ادعای «فعالیت غیر عادی» در سایت سنجریان تهران

روزهای بروجرد- شبکه خبری آمریکایی در گزارشی مدعی شد که طبق تصاویر ماهواره ای جدید، ایران در حال انجام فعالیت‌های غیرعادی در اطراف سایت سنجریان است.


 

به گزارش پارسینه، روز چهارشنبه شبکه خبری آمریکایی فاکس‌نیوز مدعی «فعالیت‌های غیرعادی» ایران در اطراف سایت سنجریان شد. این شبکه گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای جدیدی این نوع تحرکات ایران را که ممکن است با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مرتبط باشد، نشان می‌دهد.

بر اساس این ادعا تجزیه و تحلیل صورت گرفته در آزمایشگاه شرکت «اینتل‌لب» از روی تصاویری که شرکت ماهواره‌ای «مکسار» (Maxar) گرفته، ایران از روز ۲۴ مهر سال گذشته تحرکات در این سایت را تشدید کرده است. تحلیل‌گران «اینتل‌لب» به وجود ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، حفاری و کشیدن جاده‌ای برای دسترسی به سایت سنجریان اشاره کرده‌اند. این تصاویر ظاهراً نشان داده که فعالیت در این سایت روندی رو به افزایش داشت.

به ادعای فاکس‌نیوز، اما در آغاز بهار امسال، به ناگهان نشانه‌های کشیدن جاده و حفاری صورت گرفته در این محل پوشانده شد.

از سوی دیگر ایسنا گزارش داده این ادعای در حالی این روز‌ها از سوی یک شبکه آمریکایی مطرح شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این اعلام کرده بود که ایران فعالیت‌ها در این سایت را در سال ۲۰۰۳ متوقف کرده است.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه در نشست شورای حکام مدعی شد که جمهوری اسلامی از پاسخ به پرسش‌های آژانس خودداری کرده و در حال پنهان کردن مواد اتمی است.

گروسی گفت: پس از چندین ماه، ایران توضیحات لازم درباره وجود ذرات هسته‌ای در هیچ کدام از سه مکانی که آژانس بازدید تکمیلی انجام داد، ارائه نکرده است.

همچنین کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین در واکنش به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مواضع گروسی حاکی از رویکرد یک طرفه دبیرخانه آژانس در برابر تعاملاتش با ایران و نادیده گرفتن سطح همکاری و تعامل فی‌مابین است. این رویکرد می‌تواند به مانعی برای تعاملات آتی بین دو طرف تبدیل شود. گزارش آژانس با سوابق همکاری بین ایران و آژانس سازگاری و همخوانی ندارد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close