اخبار ایران

سیستان و بلوچستان تقسیم می‌شود؟

روزهای بروجرد- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در مورد تقسیم استان فعلا هیچ‌گونه برنامه‌ای نداریم و باید در این زمینه بررسی لازم کارشناسی و علمی صورت گیرد، با چنین طرحی نمی توان احساسی برخورد کرد.

احمدعلی موهبتی اظهار داشت: بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی که طرح‌های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه عمومی می‌انجامد، در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تامین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد، عمل خواهیم کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی بر اساس قوانین و ضوابط موجود طرح های ارائه شده از سوی نمایندگان و کمیسیونها را بررسی می کند که طرح تقسیم سیستان و بلوچستان نیز از همین نوع است البته این طرح باید از سوی کارشناسان مطالعه و در کمیسیون های ویژه بررسی شود تا طرح مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما در دولت بویژه در روزهای پایانی آن، چنین برنامه و تصمیمی نداریم که اگر چنین تصمیمی گرفته شود اشکال بر آن وارد خواهد بود و باید بررسی لازم انجام شود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دیر یا زود باید تقسیم شود و شکی در آن نبوده اما آنچه اهمیت دارد اینکه باید این طرح مهم، اصولی و اساسی بررسی شود .

موهبتی با اشاره به دعوت‌نامه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که وزیر محترم کشور خروج استانداران از استان را ممنوع اعلام کرده موفق به شرکت در جلسه مورد نظر نشدیم و هیچ یک از اعضای شورای تامین نیز موظف به شرکت در این جلسه نشدند به هر حال امیدواریم تصمیم عاقلانه ای در مورد سیستان و بلوچستان گرفته شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close