لرستانویژه ها

بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی سیل در لرستان هزینه شد

روزهای بروجرد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت‌های سیل‌زده مسکن، بخش‌های آب منطقه‌ای، راهداری، راه و شهرسازی، مدارس، برق، ورزش و جوانان، هواشناسی، امور عشایری، جهاد کشاورزی و آبفا در این استان تامین اعتبار شده است.

گودرز امیری در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار کرد: سیل فروردین ۹۸ بیش از هشت هزار میلیارد تومان به زیرساخت های استان، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش مسکن و ۷۴۰ میلیون تومان به واحدهای صنعتی، صنفی و تجاری لرستان خسارت زد.

وی افزود: ۷۸۰ میلیارد تومان خسارت این حادثه در بخش زراعی، دامی، باغی، شیلات و کشاورزی لرستان گزارش و در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت در استان برآورد شد.

وی با اشاره به بازسازی بخش مسکن پس از سیل ادامه داد: ۴۹ هزار و ۸۹ واحد ساختمانی مسکونی و تجاری ارزیابی و در نهایت  ۳۵ هزار و ۹۵۷ واحد مشمول دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۱۳ هزار و ۱۷۹ واحد احداثی مسکونی شامل یکهزار و ۲۰۴ واحد شهری و ۱۱ هزار و ۹۷۵ واحد روستایی، تعداد ۲۱ هزار و ۳۳۲ واحد تعمیری شامل هشت هزار و ۶۲۶ واحد شهری و ۱۲ هزار و ۷۰۶ واحد روستایی و یکهزار و ۴۴۶ واحد تجاری شامل ۱۴۲ واحد احداثی و یکهزار و ۳۰۴ واحد تعمیری در دستور کار قرار گرفت.

امیری بدون اشاره به مبالغ هزینه شده در حوزه بازسازی مسکن و ساختمان افزود: تاکنون احداث ۱۲ هزار و ۶۹۷ واحد آغاز شده و ۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد به اتمام رسیده است همچنین از مجموع ۱۹ هزار و ۹۲۶ واحد، کار ۱۹ هزار و ۹۱۴ واحد به پایان رسید.

وی گفت: ۵۰ روستای استان پس از وقوع بارندگی دچار رانش شده‌اند که برای مقاوم‌سازی و یا جابجایی آنها ۵۰ میلیارد تومان و برای جبران خسارت ساختمان های دولتی و عمومی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close