اخبار بروجرد

۶ هزار نوآموز بروجردی سنجش سلامت می‌شوند

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: حدود ۶ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی امسال سنجش سلامت می‌شوند.

محمد مهرافزون در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح سنجش با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و آموزش و پرورش با هدف تشخیص به موقع کودکان در معرض خطر جهت سازماندهی برنامه‌های آموزشی و جلوگیری از به هدر رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی کشور از طریق تشخیص به موقع مشکلات کودکان و ارتقای وضعیت بهداشت، پیشگیری و شاخص‌های بهداشتی جامعه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا بیان کرد: در راستای طرح سنجش سلامت، دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی براساس سیستم نوبت دهی و در زمان‌های تعیین شده، بدور از هر گونه تجمع و رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

مهرافزون با اشاره به اینکه این طرح در سه پایگاه مهرورزان، احیا و فردوس بروجرد انجام می‌شود، اضافه کرد: در این طرح غربالگری بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ضمن با بیان اینکه نصب بنر و پوسترهای آموزشی در پایگاه های سنجش برای راهنمایی خانواده های نوآموزان انجام شده است، ادامه داد: تمام نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند.

وی یادآور شد: سنجش کلاس اول‌ها و نوآموزان از اول تیرماه آغاز و پس از انجام این فرآیند ثبت نهایی انجام می‌شود.

مهرافزون ضمن تقدیر وتشکر از مجریان طرح سنجش بدو ورود سال گذشته تاکید کرد: پایگاه‌های سنجش نیز باید سنجش نوآموزان را به موقع انجام دهند تا کلاس اول‌ها بتوانند به موقع کتابشان را از مدرسه دریافت کنند چرا که ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه منوط بر ارائه شناسنامه سلامت و ثبت کتاب درسی نیز منوط به ثبت اطلاعات دانش آموزان در سامانه است.

هم اکنون حدود ۶۴ هزار دانش‌آموز در ۴۲۰ واحد آموزشی در این شهرستان مشغول به ادامه تحصیل هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close