اخبار جهانسینما

پشت صحنه حمله شمخانی به فیلمی در مورد حضرت زهرا(س)

روزهای بروجرد- سال‌هاست که اختلافاتی میان گروه‌های مختلف اسلامی وجود دارد که البته همواره توسط برخی بزرگان سعی شده اشتراکات را جایگزین اختلافات کنند ولی بازهم در این بین احساسات جماعتی به افزایش اختلافات دامن می‌زند.افراط‌گرایی شیعه و سنی، مسیحی و یهودی، بودایی و زرتشی نمی‌شناسد؛ این رویکرد در هر مکتب و دینی مردود است و عوامل دامن زدن به این منش یا مغرض و جاهل هستند یا فهم مناسبی از ادیان و مکاتب ندارند.

در تازه‌ترین رویدادی که هم‌زمان با ایام ‌شهادت حضرت زهرا(س)دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) صورت گرفته‌است، انتشار تریلری از”فیلمی به نام “THE LADY OF HEAVEN” معادل عربی (سیدة الجنة) و معادل فارسی (بانویی از بهشت) است؛ فیلمی که علی‌شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی نیز به آن واکنش نشان داد و محصولی تفرقه‌برانگیز و حاصل دست شیعه موسوم به انگلیسی خواند.

به گزارش انطباق داستان این فیلم راویت زندگی کودکی عراقی است که مورد تهاجم داعش قرار گرفته و قدرت و اهمیت صبر کردن را پس از گذشت ۱۴۰۰ سال با تأسی از زندگی حضرت زهرا(س)می‌آموزد. این کودک پس از مرگ مادرش به خانه جدیدی می‌رود، جایی که مادربزرگ مهربانش داستان زندگانی حضرت فاطمه(س) را برای او تعریف می کند. این فیلم در تلاش است تا رنج های آن حضرت را با ماجرای کودکی در قرن بیست و یکم تطبیق دهد. کارگردان این فیلم، “Eli King” و تهیه کننده آن “حسین أشمیری” است. همچنین از بازیگران این فیلم می توان به “Ray Fearon”، “Mark Anthony Brighton”، “Denise Black”، “Oscar Garland” ، “Chris Jarman”، “Alex Hughes”، “Dimitri Andreas”، “Lucas Bond” و “Sami Karim” اشاره کرد.ژانر این فیلم در سه سبک درام، اکشن و تاریخی است.

برخی سرمایه‌گذار اصلی این فیلم را یاسر الحبیب کویتی می‌نامند، فردی که سال‌هاست سیاست‌های خاصی در قبال اهل‌سنت را دنبال می‌کند و در ایران به این نوع تفکرها شیعه‌انگلیسی می‌گویند. یاسر یحیی عبدالله حبیب سلام الحبیب» در سال ۱۹۷۹ در کویت و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. او در نوجوانی وارد فعالیت‌های خبری ـ سیاسی کویت شد و با روزنامه‌های مختلفی (از جمله: الوطن، صوت الکویت، الطلیعه، الرای العام، القبس) همکاری کرد.

این روحانی شیعه پس از آشنایی با سید محمد شیرازی (برادر بزرگتر صادق شیرازی) در سال ۱۹۹۶ یعنی زمانی که تنها ۱۷ سال داشت به قم سفر کرد و مدتی را به شاگردی سید محمدرضا شیرازی (فرزند سید محمد) گذراند. این ارتباط استاد و شاگردی باعث شد که در مراسم گرامیداشت محمدرضا شیرازی که در حسینیه رسول اعظم لندن برگزار شد نیز یاسرالحبیب به عنوان سخنران مراسم از سوی بیت شیرازی برگزیده شود. یاسر الحبیب بعد از مدتی به کویت بازگشته و در ۲۱ سالگی (سال ۲۰۰۰) فعالیت‌های مذهبی‌اش را با تأسیس هیئت«خدام المهدی» و انتشار مجله «المنبر» در کویت آغاز کرد.

برخی منابع مدعی بودند که در ماجرای حمله به سفارت ایران در لندن نیروهای نزدیک به این روحانی شیعه نیز دست داشتند. ماجر از این قرار بود که روز جمعه۱۸ اسفند سال ۹۶ حوالی ساعت ۲۱ به وقت ایران گروهی وابسته به هیئت«خدام المهدی» با یورش به سفارت جمهوری‌اسلامی در لندن پرچم آن را پایین آورده و پرچم خدام المهدی را نصب نمودند. این اقدامات به دنبال بازداشت «سید حسین شیرازی» یکی از روحانیون اصلی جریان موسوم به تشیع انگلیسی رخ داد.

الحبیب در ویدئویی که در تاریخ ۱۷ دسامبر۲۰۲۰ در یوتویوپ منتشرکرد از ابعاد دیگر این فیلم پرده برداری کرد. وی در بخشی از این کلیپ چنین گفته است: امروز حالم انقدر خوب است که توانایی وصفش را ندارم. بنظرم کار بسیار مؤثری انجام شد. برای این فیلم به قدری تلاش شده که هر بیننده‌ای با دیدن آن واقعیت ماجرا را حس می‌کند. در این فیلم از جلوه‌های ویژه و موسیقی حرفه‌ای استفاده شده است.

اطلاعاتی که یاسر الحبیب از این فیلم می‌دهد و نیز تریلر پخش شده از آن حاکی است که قرار نیست همچون فیلم‌هایی که تاکنون توسط شیعیان یا حتی اهل سنت ساخته شده، چهره پیامبر(ص)پوشیده باشد!دراین فیلم‌چهره پیامبر(ص) بدون هاله ای از نور یا مستتر نشان داده نشده، ولی چهره حضرت زهرا(س) در آن دیده نمی‌شود. حتی چهره امام علی(ع)نیز به شکل ناملموسی نشان داده شده است. بی‌شک روایت‌های تاریخی مصائب مربوط به خود را دارد و باید به روش‌های مناسب و ریزبینانه‌ای انجام شود تا سبب بروز هزینه‌ نشود؛ در اینکه دشمنان و نیروهای اهریمنی در طول تاریخ و همچنین این روزها انسان‌های شریف و پاک را از بین می‌برند شکی نیست و داعش نمونه روشن این شیاطین است ولی همه مدعیان پیروی از ادیان و مکاتب آسمانی و انسانی باید مراقب باشند که پا در مسیر همین شیاطین نگذارند و جزئی از پازل نشوند؛ آن‌هایی که می‌توانستند در نعمات الهی باشند ولی به مسیر ضالین رفتند و مغضوب شدند

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close