لرستان

انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد

روزهای بروجرد– مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: این استان پارسال توانست رتبه های نخست کشوری درصد افزایش اهدا خون، شاخص اهدا خون بانوان برای یازدهمین سال پیاپی و شاخص همکاری در شبکه ملی خون رسانی را کسب کند.

دکتر علی سوری روز چهارشنبه اظهار کرد: پارسال ۷۳ هزار و ۸۱۹ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون لرستان مراجعه کردند.

او افزود: همچنین از مجموع افرادی که برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند ۶۱ هزار و ۶۸۳ نفر به اهدای خون و ۵۱۶ نفر نیز به اهدای پلاکت آفرزیس موفق شدند.

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به رشد ۲۲ درصدی اهدای خون پارسال در مقایسه با سال ماقبل عنوان کرد: سال گذشته از مجموع اهدا کنندگان خون و پلاکت ۵۶ هزار و ۲۳۴ نفر مرد و پنج هزار و ۴۴۹ نفر زن بودند.

سوری همچنین با اشاره به رشد ۵/۷۲ درصدی اهداکنندگان مستمر بیان کرد: پارسال ۱۲ هزار و ۲۹۲ نفر اهدا کننده بار اولی به جمع اهدا کنندگان خون استان اضافه شد ، همچنین چهار هزار و ۵۹۸ مراجعه کننده در بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کرد.

او تصریح کرد: یکی از رویکردهای سازمان انتقال خون افزایش اهدا کنندگان جوان و خانم است که برنامه ریزی های لازم در این راستا در دست انجام است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close